اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی گمرک بازرگان

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی گمرک بازرگان در منطقه آزاد ماکو خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سید مهدی میراشرفی در حاشیه بازدید از مرز بازرگان با اشاره به اینکه مرزهای کشور در توسعه تجارت خارجی و فرا مرزی ظرفیت بیشتری دارند، افزود: برای تسهیل تجارت خارجی و افزایش صادرات و ترانزیت باید مدیریت واحد و ساماندهی خوبی در مرزهای کشور به ویژه مرز بازرگان به عنوان بزرگترین و فعال ترین مرز زمینی کشور صورت بگیرد.

میراشرفی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلات زیادی در مرزها برای صادر کنندگان،وارد کنندگان و رانندگان وجود دارد افزود:با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط گمرک ایران در آینده ی نزدیک این مشلات رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی گمرکات در الویت قرار دارد، افزود: گمرک بازرگان نیز در سه فاز ساماندهی می‌شود که در فاز اول، ۵ میلیارد، در فاز دوم ۲۰ میلیارد و در فاز سوم، ۲۵ میلیارد تومان برای ساماندهی آن‌ هزینه خواهد شد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: برای تسهیل تردد در گمرکات کشور باید کنترل های مزاحم و ملموس را به کنترل های غیر ملموس تبدیل کنیم.

میر اشرفی با اشاره به اینکه تمامی گمرکات کشور به ویژه گمرکات مناطق مرزی باید به دستگاه ایکس ری مجهز شوند، گفت: در حال حاضر یک دستگاه ایکس ری در مرز بازگان وجود دارد و در آینده نزدیک دومین دستگاه ایکس ری،تولید شده در کشور در این مرز نصب می شود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: با افزایش دستگاه های ایکس ری در مرز بازرگان انتظار کامیون ها در صف ها به حداقل خواهد رسید و صادرات و ترانزیت کالا افزایش خواهد یافت.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.