برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان مناطق عشایری و روستایی آذربایجان غربی در ماکو

با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان مناطق عشایری و روستایی آذربایجان غربی در ماکو آغاز شد.

به گزارش فرینا؛ رضوان حکیم زاده در آیین آغاز جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان مناطق عشایری و روستایی آذربایجان غربی در ماکو گفت: هدف این معاونت تحقق واقعی عدالت آموزشی است و پیگیری این امر مهم فرصت های برابر یادگیری و یاددهی را در پی دارد.

حکیم زاده افزود: آنچه که در موضوع بازماندگان از تحصیل مطرح است تغییر نگرش خانواده از سوی علما و معتمدان محلی برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل است.
وی بازی را لازمه رشد فکری و جسمی دانش آموزان بیان کرد و گفت: فضای رسانه ای امروز تربیت فرزندان در خانه و مدرسه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش برای حفظ فرهنگ غنی عشایری در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، افزود: معلمان عشایری می توانند به عنوان عنصر تحول آفرین در زمینه ارتقا فرهنگ حفاظت از محیط زیست نقش ایفا کنند.
حکیم زاده با اشاره به تلاش مسوولان آذربایجان غربی در تحت پوشش قرار دادن نوآموزان پیش دبستانی بیان کرد: با همت مسوولان آموزش و پرورش آذربایجان غربی، 16هزار نوآموز به تعداد نوآموزان این استان افزوده شده که شایسته تقدیر است.
وی با اشاره به اینکه آموزش زیربنای هر توسعه ای است، گفت: ظرفیت منطقه آزاد ماکو برای افزایش کیفیت آموزش و همکاری با آموزش و پرورش، در واقع زیربنای توسعه این منطقه را پی ریزی می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: 340 دانش آموز به نمایندگی از 32 هزار دانش آموز عشایری استان در جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان مناطق عشایری و روستایی استان شرکت کرده اند.
ابراهیم محمدی افزود: هدف این جشنواره تمرین در کنار هم بودن و با هم زیستن است و در جریان برگزاری آن 40 تیم در 40 رشته ورزشی در قالب این جشنواره باهم به رقابت می پردازند.
محمدی گفت: فضای مجازی به تغییر سبک زندگی منجر شده و جشنوارهای بومی و محلی در راستای بروز و ظهور فرهنگ ایرانی و اسلامی اصیل است. 
به گزارش ایرنا؛ جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان مناطق عشایری و روستایی آذربایجان غربی در منطقه آزاد ماکو به مدت 2 روز ادامه دارد؛ دانش آموزان در این 2 روز ضمن شرکت در مسابقات ورزشی و فرهنگی با آداب و رسوم و انواع بازی ها و صنایع دستی تولیدی عشایر استان آشنا می شوند.
شهرستان ماکو با بیش از 97 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و در امتداد مرزهای ایران با ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان واقع است. 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.