فضای مجازی در جزیره کیش باید پایش و مدیریت شود

امام جمعه کیش گفت: پایش دائمی فضای مجازی در کیش موضوع مهمی است که باید بررسی و موضوعات خاص آن شناسایی و مدیریت شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام احمدحسن زاده در نخستین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر در جزیره کیش با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر، گردشگران ورودی به جزیره هستند، پایش دائمی فضای مجازی در کیش را موضوع دیگری دانست که باید بررسی و موضوعات خاص آن شناسایی و مدیریت شود.
حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر شناسایی و بررسی موضوعات به صورت خاص و ویژه و مطرح کردن آن در جلسات این ستاد خواستار توجه و رسیدگی جدی به مهدهای کودک جزیره به عنوان یکی از اولین نهادهای رشد اجتماعی کودکان شد.
وی با بیان اینکه 26 دستگاه مختلف وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارند گفت: نباید برخی از ارگان‌ها همچون پلیس در راه احیای امر به معروف و نهی از منکر تنها بمانند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز از خودگذشتگی، ایثار و جدا شدن از منیت ها را مهمترین عامل تأثیر گذار در پذیرش امر به معروف نهی از منکر دانست و گفت: برای این کار باید ابتدا از خود شروع کرده و اگر بتوانیم با شفافیت تمام وظایف خود را نسبت به مردم به درستی انجام دهیم، اعتماد ایجاد شده می‌تواند تأثیر مستقیمی در پذیرش این فریضه الهی داشته باشد.
غلامحسین مظفری افزود: سمت و سو دادن فضای مجازی به سمت کارآفرینی و توسعه فعالیت‌های استارتاپی را دیگر موضوعی دانست که می‌تواند ظرفیت‌های بسیار زیادی را هم در حوزه اخلاق و هم در حوزه اقتصاد شکوفا سازد.
در ادامه معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با تشریح آخرین آمارهای استفاده کاربران ایران و جهان از فضای مجازی و پیام رسان های داخلی و خارجی گفت: شناسایی کانال‌ها و گروه‌های فعال درجزیره کیش و پایش آنها یکی از اقداماتی است که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر جزیره صورت گرفته است.
سعید پورعلی فرصت سازی و تولید محتوا، آموزش سواد رسانه‌ای و مدیریت فضای مجازی کیش را از مهمترین برنامه‌های کارگروه فضای مجازی کیش برشمرد.
مدیر کل صداوسیمای مرکز کیش هم در این جلسه با تاکید بر آمادگی کامل صدا و سیمای مرکز کیش برای برنامه سازی در حوزه‌های مختلف خواستار مخاطب شناسی درست و برنامه ریزی بر اساس آنها شد.
کوثری فر بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید ابتدا از سوی خود متولیان اجرا شود. معرفی درست معروف‌های جزیره کیش هم می‌تواند به شناخته شدن جایگاه جزیره کیش کمک بزرگی کند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش هم با تاکید بر اینکه مساله امر به معروف و نهی از منکر تنها به حجاب خلاصه نمی‌شود، گفت: ستاد امر به معروف جزیره باید مکانی ثابت داشته باشد تا مردم به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
سرگرد خادمی زاده ورود جدی نهادهای نظارتی بر نحوه فعالیت‌های کلوپ های تفریحی، جنگ‌ها، کنسرت‌ها و کلوپ های دریایی را خواستار شد تا این مراکز شیوه درست فعالیت خود را در پیش بگیرند.
آمادگی برای توسعه فعالیت‌های مشاوره‌ای و روانشناسی در جزیره، کمک آموزشی به اداره آموزش و پرورش جزیره کیش، برخورد با پدیده سگ گردانی، اعلام آئین نامه اجرای برای اعضای ستاد و تلاش برای تغییر نگرش‌ها نسبت به جزیره کیش از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.