تقدیر فرماندار شادگان از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی جهت همکاری در مقابله با سیلِ این شهرستان

فرماندار شهرستان شادگان گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پس از سپاه پاسداران، دومین ارگانی بود که برای کمک به مردم سیل زده وارد شادگان شد.

به گزارش فرینا، سعید حاجیان سعیدی این سازمان را یکی از دستگاه های موثر عملیاتی دانست که در بحران سیل با آن شهرستان همکاری کرده و در رفع آلام مردم سیل زده، مؤثر بوده است.
حاجیان سعیدی در بیان وضعیت سیل در این شهرستان، گفت: از 5 فروردین سیلاب بالادست، وارد رودخانه کارون شد و ما با سیل‌بندهایی که داشتیم در مقابل آن مقاومت کردیم تا 20 فروردین که سیل‌بند یکی از مناطق شهرستان شکاف برداشت و شش روستا در مناطق مسکونی دریسیه درگیر سیلاب شد. در پی آن با پیشرفت آب، تعداد روستاهای درگیر سیل به عدد 30 رسید و چهار روستا از آنها به صورت کلی درگیر شدند.
وی افزود: از 28 فروردین، پس از اینکه آب در شهرهای مختلف کشور فروکش کرد، فرمانداری های معین، سازمانها و نهادهای مردمی و انقلابی برای دفاع از اراضی سیل گرفته وارد شادگان شدند که سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پس از سپاه پاسداران دومین ارگانی بود که وارد شادگان شد. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در صبح روز نخست، ضمن حضور در منطقه صراخیه، نیازمندی های شهرستان را از فرمانداری سوال کرد و عصر همان روز فراتر از درخواست های اعلام شده، تعدادی ماشین آلات مهندسی را به منطقه اعزام کرد و این دستگاهها، از آن زمان تاکنون مشغول استحکام بخشی به سیل بندهای شهرستان و دفاع از روستاهای ما هستند که از این نظر بایستی به نحو شایسته از ایشان تقدیر نمود.
فرماندار شهرستان شادگان ادامه داد: علاوه بر آن، اقلام ضروری دیگری را نیز از طریق ستاد بحران استان در اختیار مردم قرار دادند که این کمکها کماکان ادامه دارد.
حاجیان سعیدی، شرایط کنونی شهرستان را اینگونه توصیف کرد: هم اکنون اگر چه خطر جدی از شادگان رفع شده، اما کماکان برخی روستاها و مردم ما در محاصره ی آب هستند و باید فکری برای آینده ی مناطقی که متضرر شده اند کرد. بسیاری از خانه ها، جاده ها، مراکز و مستحدثات خدماتی و آموزشی دچار آسیب شده اند، لذا اجرای طرح های عمرانی بایستی به شکلی باشد که این خسارات حتی المقدور تکرار نشود؛ اگر چه به علت قرار گرفتن چندین روستای شهرستان در محوطه‌ی تالاب شادگان، به طور کل نمی‌توان خطر را از آنها رفع کرد.
وی تاکید کرد: به دلیل خاکی بودن سیل بندهای ما و قابل رخنه بودن آنها، لازم بود با استفاده از پلاستیک و گونی ترمیم شوند. شاید باور این نوع اقدام از سوی یک سازمان دولتی مشکل باشد، اما هر درخواستی که طی این مدت از سازمان منطقه ویژه شد، بدون معطلی و انجام بروکراسی، اجابت گردید.
نماینده عالی دولت در شهرستان شادگان خاطرنشان کرد: به علت اینکه شهرستان شادگان کم برخوردار است درخواست ما از وزیر نفت این است که سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را به عنوان معین شهرستان شادگان قرار دهد تا بعد از بحران نیز به مردم ما کمک کند. سازمان منطقه ویژه سابقه خوبی در ایجاد زیرساخت دارد؛ احداث جاده ی ارتباطی بندرامام خمینی(ره) ـ شادگان و ساخت مجموعه ورزشی، از جمله کارهایی است که این سازمان پیش از این در شادگان انجام داده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.