تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با توجه به توانمندی هایی که در این منطقه وجود دارد، می تواند برای صنعت این استان  بسیار مفید باشد.

به گزارش فرینا، سیداحمدرضا پیش بین، در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و دیدار با مدیر عامل این منطقه، تنوع در تخصص و رشته های موجود در این منطقه را برای ایجاد مرکز آموزشی بسیار حائز اهمیت دانست.
پیش بین گفت: همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی با یکی از دانشگاه های معتبر کشور با مشارکت خارجی در زمینه آموزش و تربیت 7000 کاردان در 20 رشته تخصصی مفید برای صنعت که در حال بررسی و اقدام است را، باعث  بوجود آمدن نگاه رو بسوی آینده صنعت دانست و آن را  از جمله اهداف مهم این دانشگاه ذکر نمود.
وی افزود: در خواست منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای تاسیس یک واحد آموزشی جامع  علمی ـ کاربردی در این منطقه ویژه نیز، از همین نوع دیدگاه نشات گرفته است و چنانچه تا حصول نتیجه امکان دارد با مسایل و دشواری هایی روبرو شوید اما با تلاش و جدیت و مساعدت مسئولین دانشگاه و منطقه می توانید نتیجه مطلوب را بدست آورید.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تاسیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را با توجه به توانمندیی و ظرفیت هایی که در این منطقه وجود دارد، برای صنعت استان بسیار مفید ارزیابی کرد.
پیش بین با بیان برخی از مزیت های دانشگاه های جامع علمی کاربردی، از جمله یک بار پذیرش بودن برخی از رشته های موجود، تقویت سطح کاردانی بجای کارشناسی، پروژه محور بودن برخی از رشته ها در مقاطع کارشناسی ارشد و حرکت به سمت کارهای عملی بجای تئوری، از توان این دانشگاه در تجمیع دوره های عملی کوتاه مدت پودمانی و ارائه مدرک متناسب با آن دوره ها در این دانشگاه خبر داد.
وی، برگزاری  دوره های کوتاه مدت پودمانی  مورد نیاز واحد های تولیدی مستقر در  منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و یا صنایع استان در این منطقه را بعنوان یکی از نتایج مثبت  تاسیس واحد دانشگاهی علمی ـ کاربردی در منطقه ویژه دانست و از منطقه ویژه خواست تا علاوه بر داشتن این دیدگاه همکاری نزدیک تری با دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم در برگزاری چنین دوره هایی داشته باشد.
در ابتدای این نشست سید مهدی علیزاده طباطبایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، ضمن خوش آمدگویی به معرفی منطقه و خدماتی که در این منطقه ارائه می گردد پرداخت.
در این دیدار نادری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم، محمد زاده مدیر فعالیت های قرآنی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، ابراهیمی فرد، مدیر پژوهش دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم و محمدی مدیر گسترش دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم، پیشبین، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور را همراهی کردند و در انتهای این دیدار از چند واحد فعال در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.