رونق تولید راهکار نجات اقتصاد ملی است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: موضوع رونق تولید، راهکار اصلی نجات اقتصاد ملی از فشارهای موجود است واگر میزان تولید کالاهای ایرانی با اصلاح فرهنگ مصرف مردم و رعایت استانداردها افزایش یابد، تحریم های دشمنان بی اثر خواهد شد.

به گزارش فرینا، سید مهدی علیزاده طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول سال های گذشته با فرهنگ سازی انجام شده، میزان استقبال مردم از کالاهای ایرانی افزایش پیدا کرده است که برای ادامه یافتن این وضعیت و تحقق رونق تولید درکشور باید تولیدکنندگان داخلی بالا بردن سطح کیفی محصولاتشان را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهند.
علیزاده طباطبایی گفت: اگر ما برای حمایت از محصولات ایرانی، درهای ورود کالاهای خارجی به کشور را ببندیم و از این طرف هم تولید کنندگان داخلی برای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات خود اقدام نکنند، نمی توانیم به اهداف مورد نظر در مسیر تحقق موضوع رونق تولید دست یابیم، بنابراین حمایت از کالاهای ایرانی باید همراه با افزایش کیفیت و رعایت استانداردهای داخلی و بین المللی از سوی تولید کنندگان باشد.
وی افزود: زمانی که تولید داخل رونق یابد، فرصت های شغلی جدید در کشور ایجاد می شود اما اگر مردم به دنبال خرید کالاهای خارجی باشند نه رونقی در امر تولید ملی شکل می گیرد و نه می توان از این فرصت برای ایجاد فرصت های شغلی جدید استفاده کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به این که مناطق ویژه اقتصادی برای کمک به موضوع رونق تولید ملی ایجاد شده اند، گفت: در مناطق ویژه اقتصادی تولید در اولویت است و همه امکانات برای توسعه آن به کار گرفته می شود و در همین رابطه بیش از 80 درصد فعالیت های اقتصادی شکل گرفته در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم نیز تولیدی است.
علیزاده طباطبایی با اشاره به این که هدف مناطق ویژه اقتصادی ایجاد تحرک در اقتصاد کشور است، بیان کرد: تفاوت مهم مناطق ویژه اقتصادی با مناطق آزاد نیز در همین است که در مناطق ویژه اولویت با تولید است اما در مناطق آزاد بیشتر تجارت رونق دارد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: با توجه به تسهیلات درنظر گرفته شده برای انجام فعالیت های اقتصادی در مناطق ویژه، هزینه تولید محصول در این مناطق پایین است و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی می توانند کالای خود را با هزینه کمتر و سهولت بیشتری وارد بازار کنند.
سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری قم در زمینی به مساحت 2000 هکتار در سال 1376 به تصویب هیات وزیران رسید.
این منطقه به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
هم اکنون 120 واحد صنعتی و تجاری در این منطقه مشغول فعالیت می باشد که این رقم نمایان گر فعالیت 87 درصد واحدهای دارای پروانه بهره برداری منطقه است.
بخش سلفچگان یکی از بخش های پنج گانه استان قم است که در فاصله 40 کیلومتری شهر قم قرار دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.