رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در منطقه یورو

دفتر آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) روز سه شنبه اعلام کرد که اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بیش از سطح انتظار بوده و نرخ بیکاری در این منطقه به پایین ترین رقم در بیش از یک دهه رسیده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، کارشناسان مسائل اقتصادی با این حال گفته اند که این آمار، مدارک و اسناد اندکی در اختیار بانک مرکزی اروپا قرار می دهد تا محرک رشد اقتصادی بیشتر با وجود سیاست پولی متزلزل در این منطقه باشد. 
یورواستات گزارش داد که طبق تخمین های اولیه، تولید ناخالص داخلی در 19 کشور منطقه یورو در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، چهار دهم درصد بوده که دو دهم درصد از سه ماهه چهارم سال 2018 افزایش داشته است. 
اطلاعات یورواستات، تخمین رشد سه ماهه نخست تولید ناخالص داخلی آلمان را در برمی گیرد که هنوز منتشر نشده است. 
کارشناسان مسائل اقتصادی قبلا رقم سه دهم درصدی را برای رشد اقتصادی سه ماهه نخست سال جاری منطقه یورو پیش بینی کرده بودند. 
یورواستات همچنین اعلام کرد که نرخ بیکاری در منطقه یورو به 7.7 درصد نیروی کار در ماه گذشته میلادی رسید که پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 بود.
این گزارش درحالی منتشر شد که داده های آماری سازمانی موسوم به «خدمات ورشکستگی» انگلیس نشان می دهد که تعداد شرکت‌های بازرگانی انگلیسی که در سه‌ ماهه اول سال جاری میلادی (2019) ورشکست شده‌اند، به بالاترین حد در پنج سال گذشته رسیده است.
این سازمان یادآور شد که در ماه‌های ژانویه تا مارس گذشته 451 شرکت بازرگانی در انگلیس ورشکست شده‌اند که این میزان 22 درصد بیش از مدت مشابه سال قبل از آن و بالاترین حد نسبت به سه ‌ماهه اول سال 2014 است.
سازمان خدمات ورشکستگی انگلیس توضیحی درباره علت ورشکستگی شرکت های بازرگانی ارائه نداد، اما نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ابهامات ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و کاهش سرمایه‌گذاری از اصلی‌ترین دلایل تشدید این روند به شمار می‌رود.

برچسب ها : یورو اروپا
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.