از سرگیری ورود گردشگران بدون ویزا به منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از شروع مجدد ورود گردشگران خارجی بدون ویزا به محدوده منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تصمیم اخیر منطقه آزاد اروند و هماهنگی با مسئولان آبادان و خرمشهر، گردشگران خارجی به خصوص اتباع عراقی می توانند بدون داشتن ویزا به منطقه آزاد اروند سفر کنند.
زمانی گفت: انتظار می رود با ورود گردشگران بدون ویزا به منطقه آزاد اروند، رونق اقتصادی و اشتغال به شهرهای بندری آبادان و خرمشهر بازگردد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه گردشگران عراقی می توانند بدون ویزا از مرز شلمچه و مرز آبی خرمشهر وارد این منطقه شوند افزود: سکونت گردشگران خارجی در منطقه آزاد اروند محدودیت زمانی ندارد.
وی ابراز امیدواری با ورود حجم زیادی از گردشگران خارجی به منطقه آزاد اروند و استفاده از ظرفیت های اقتصادی منطقه، امکان افزایش درآمد ارزی برای کشور فراهم شود.
کارشناسان اقتصادی از صنعت گردشگری به عنوان صادرات پنهان نام می برند و ورود هر گردشگر می تواند سه فرصت شغلی در کشور میزبان ایجاد کند.
زمانی افزود: خروج مواد پروتئینی همراه گردشگران از منطقه آزاد اروند ممنوع است.
ورود گردشگران خارجی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند از آذر ماه 1396 شروع شد ولی در مهرماه 1397 به دلایلی ممنوع شد.
در مدت اجرای این طرح که برای نخستین بار در مناطق آزاد کشور اجرا شد بیش از یک میلیون گردشگر خارجی(عموما عراقی) ازمنطقه آزاد اروند بازدید کردند.
در سفر اسفند ماه دکتر روحانی رئیس جمهور به بغداد، دو کشور در رایگان شدن صدور ویزا برای اتباع دو کشور به توافق رسیدند و این توافق از 16 فروردین امسال اجرایی شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.