برگزاری آیین نکوداشت روز کارگر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

همزمان با ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر از کارگران نمونه صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تقدیر شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نشست تجلیل از کارگران نمونه این منطقه که به مناسبت رو جهانی کارگر و با حضور نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار لامرد و شماری از مدیران شرکت های فعال در این منطقه برگزار شد گفت: اشتغال پایدار در گرو توسعه سرمایه گذاری است.

فریدون فدایی دولت افزود: یکی از انتظارات جامعه ایجاد فرصت های شغلی و فراهم شدن شرایط اشتغال پایدار است و این امر در گرو توسعه سرمایه گذاری در چنین مراکز مهم صنعتی است.

فدایی دولت گفت: در سال گذشته براساس آمار دریافتی از اداره کار و خدمات اشتغال،  بیش از ۶۰۰ نفر مشغول بکار شدند و با ایجاد فرصت ها و سرمایه گذاری های جدید  امید است شرایط برای  جذب جوانان جویای کار بویژه در محیط پیرامونی  سایت انرژی بر لامرد  مساعدتر شود.

وی ضرورت رعایت ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه در جذب نیروهای بومی را در زمینه  اولویت استخدام ها اشاره کرد و افزود: کاهش معضل بیکاری با جذب سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی لامرد دور از انتظار نخواهد بود و تاکنون نیز اشتغال خوبی ایجاد شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: رونق تولید با تلاش و همت کارگران معنا می یابد و از این رو در سال جاری، نقش ویژه کارگران باید بیش از پیش مورد توجه و تاکید فعالان اقتصادی باشد و از سوی دیگر تکریم و حفظ کرامت انسانی کارگران باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و حفظ کرامت انسانی و تزریق امید و شادابی در میان کارگران در  شرایط حساس کنونی می بایست بیش از پیش مورد توجه قرار داد تا با افزایش بهره وری و انگیزه در میان کارگران بتوانیم در مقابله اقتصادی  با بدخواهان کشور و مردم  موفق شویم.

فدایی دولت با تاکید  بر تسریع  در تکمیل زیر ساخت های مناطق متبوعش گفت : شرایط ویژه ای از منظر توسعه و پیشرفت با تلاش کارگران و همراهی مدیران، رقم خورده است و درحال حاضر تسهیل نمودن شرایط لازم برای سرمایه گذاری در  مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان  و جذب سرمایه مورد نیاز  باتوجه به تحقق شعار امسال مورد تاکید و در سرلوحه برنامه ها قرار دارد.

مجری طرح صنایع انرژی برلامرد و پارسیان با اشاره به رونق منطقه ویژه اقتصادی لامرد نسبت به گذشته افزود: در این کانون صنعتی به عنوان تامین کننده  امور زیر بنایی گام ها ی بزرگی برای تامین آب، برق و همچنین  خوراک  موردنیاز صنایع  برداشته  شده است .

** جانمایی و گستره صنایع بر پایه آمایش سرزمین باشد

در ادامه این نشست عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در جمع کارگران منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: برای استفاده مطلوب و حداکثری از ظرفیت و پتانسیل های خدادادی لازم است تا توزیع صنایع و جانمایی آنها بر مبنای طرح آمایش سرزمین و مزیتهای  واقعی  انجام پذیرد.

سید محسن علوی افزود: شرایط لازم از نظر آمایش سرزمین برای استقرار صنایع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم است.

علوی با تاکید بر ضرورت مدیریت صحیح منابع افزود: یکی از نیازهای اولیه تولید، بحث مدیریت منابع و رعایت آمایش ملی سرزمین است که صنایع را در کجا مستقر کنیم و بعد از انقلاب با هدف محرومیت زدایی، توزیع صنایع در سراسر کشور انجام شد و آمایش ملی سرزمین بعضا در شمار الویت ها قرار نگرفت .

وی تصریح کرد: استقلال به معنای واقعی  هنگامی محقق می شود  که کشور  با تکیه بر  استعدادها و مواهب موجود در مسیر تولید و ایجاد ارزش افزوده  هدایت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: کلید تولید و صنعت کشور در دست کارگران است، علاوه بر این چرایی قفلی که به تولید کشور زده شده است و تولید را دچار چالش کرده را باید با بررسی مدیریت ها جویا شد ارزیابی کیفیت کالا،  رقابت پذیری و تنگناهای معیشتی باید بدون درنگ ازسوی مدیران بررسی و تدبیر شود.

به باور این نماینده که حوزه انتخابیه اش از مراکز عمده تامین انرژی کشور محسوب می شود، صنایع فولاد و ذوب آهن و دیگر صنایع مرتبط باید از نظر آمایش ملی سرزمین در نزدیکی دریا جانمایی و احداث شوند تا با کاهش مشکلات زیست محیطی و همچنین دسترسی لازم برای صادرات و واردات از دیگر مزایا استفاده کرد.

علوی، کم بودن منابع برای سرمایه گذاری را چالش برانگیز خواند و گفت: یکی از مشکلات دیگرکمبود سرمایه است، با احتساب دلار ۳۵۰۰ تومان، سرمایه ایرانیان خارج از کشور حدود ۶ تریلیارد است که با جذب این سرمایه ها به کشور، رونق تولید و بهبود معیشت دست یافتنی است، از این رو با حفظ امنیت اقتصادی، سرمایه گذاری و تسهیل در روند سرمایه گذاری و ایجاد شرایط ویژه برای سرمایه گذاران و ایجاد انگیزه در کارگران می توان با جذب سرمایه در بازار بین المللی رقابت کرد و این نگاه ملی باید بر کشور حاکم شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم است، گفت: در این مدت تلاش شد تا گام های لازم برای ایجاد و تکمیل زیرساخت های جهت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برداشته شود چرا که باتوجه به معافیت های گمرکی و مالیاتی، دسترسی به دریا و بندر، وجود منابع عظیم گازی در این منطقه و از نظر پدافند غیرعامل به عنوان منطقه ای استراتژیک برای سرمایه گذاری است که تلاش در این راستا می تواند تامین خواسته های مسئولان نظام را از نظر رفع مشکل اشتغال و بهبود معیشت مرتفع سازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در پایان روز کارگر را به کارگران شرکت های پیمانکاری مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تبریک گفت و تلاش آنان را در تحول و شکوفایی این منطقه ارج نهاد.

 محمد جابری، مدیر اداره کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز به ارایه گزارشی از روند فعالیت ها و فرایند جذب نیرو در شرکت های مستقر در این منطقه پرداخت و از تلاش های انجام شده برای فراهم آمدن توسعه این کانون راهبردی صنعتی به عنوان نمونه همکاری بین بخشی یاد کرد.

در پایان این مراسم به تعدادی از کارگران نمونه معرفی شده هدایایی اعطا شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.