تلاش برای افزایش تولید و توسعه صادرات در اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان سال رونق تولید از سوی رهبری گفت: باید در منطقه آزاد اروند نسبت به افزایش تولید و بالا بردن سطح صادرات کشور تلاش بیشتری شود.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی در حاشیه همایش تجلیل از کارگران نمونه و فعال منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر) در جمع خبرنگاران افزود: مقرر شده به منظور حمایت از تولید و سرمایه گذاری، برای مناطق آزاد قانون ویژه ای تدوین شود و برای آن قانون گذاران، قانون کار مناطق آزاد را به صورت ویژه دیده اند.
زمانی گفت: نیاز است تا اصلاحاتی که در طول زمان به وجود آمده با همکاری کمیسیون های مختلف و جمع بندی تجربیات، به طور مناسب انجام شود تا حق و حقوق و کارگران نیز در آن لحاظ و اجرایی می شود.
وی افزود: منطقه آزاد اروند منطقه ایست برای توسعه اقتصادی بر مبنای صادرات، به طوری که از این منطقه بیشتر از سایر مناطق آزاد کشور، صادرات، تولیدات داخلی و ملی انجام می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: در مرز شلمچه سالانه حدود یک میلیارد دلار صادارت انجام می شود که سهم صادرات تولیدات داخلی منطقه آزاد اروند از آن حدود 220 میلیون دلار است.
زمانی بیان کرد: این رقم بسیار بالایست که در حال توسعه اش هستیم، امید می رود امسال بتوانیم با رهنمودهای رهبر و کمک و همراهی مسوولان کشوری، در راستای افزایش تولید در سالی که بنام سال رونق تولید نام گرفته و سالی مهم و سرنوشت ساز است، گام های موثری برداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان اش درباره چگونگی وضعیت کارگران اخراج شده فاز دو پالایشگاه تصریح کرد: فاز 2 پالایشگاه آبادان در حال ساخت است و برخی از پیمانکاران در این فاز کار خود را به پایان رسانده اند و کارگران آنها نیز فاقد اشتغال شده اند که با شروع فازهای بعدی این پروژه، مشغول به کار می شوند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان با بیان اینکه امینت شغلی کارگران را باید قانون تعیین کند و ما نیز از قانون حمایت می کنیم، افزود: امید می رود با تجربه اندوزی های جدید، مشکلات قانونی قوانین کار در مناطق آزاد را رفع کنیم و راه بهتری را در پیش پای کارگران قرار دهیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.