تعامل با ایران به نفع جهان است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: تعامل با ایران به نفع اقتصاد جهان و تجارت جهانی است.

به گزارش فرینا، سید پیروز موسوی در نشست با رایزنان اقتصادی کشورهای بلژیک، ژاپن، آفریقای جنوبی و جمهوری آذربایجان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره خواستارهمکاری با همه کشورهاست و وزارت نفت برای مشارکت فعال با کشورها در زمینه های مرتبط با توسعه این صنعت از آمادگی کامل برخوردار است.
موسوی با اشاره به علاقه و همکاری برخی از شرکت های مطرح نفتی جهان برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه گازی پارس گفت: ذخایر قابل توجه آن و مزیت اقتصادی طرح های بالادستی و پایین دستی دراین منطقه همواره مورد توجه شرکت هایی نظیر توتال، انی، گاز پروم، پتروناس، هیوندایی ودایلیم قرار گرفته است.
وی افزود: این منطقه از کشور به دلیل نزدیکی به خوراک و آبراه بین المللی خلیج فارس و زیر ساخت هایی نظیر بندر و فرودگاه فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری در صنایع بالادستی، میان دستی و پایین دستی است و در صورت ارائه درخواست های سرمایه گذاری، مشوق های اقتصادی ایجاد طرح ها در مناطق ویژه نیز به آنان تعلق خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس این منطقه را هاب انرژی خلیج فارس در آینده ای نه چندان دور دانست و تاکید کرد: وجود 24 فاز پالایشگاهی، 30 طرح پتروشیمی، 2 منطقه تخصصی و ویژه در پارسیان و لامرد ظرفیت بسیار بزرگی پیش روی سرمایه گذاران است و بدون شک همکاری در این زمینه می تواند تامین انرژی را تضمین کند.
موسوی یادآورشد: استان بوشهر بدلیل حجم سرمایه گذاری های انجام شده و درآمد حاصل از آن به عنوان پایتخت انرژی ایران شناخته می شود و ذخایر گاز این منطقه به تنهایی 8 درصد از کل ذخایز جهان است.
رئیس اداره تنظیم روابط اقتصادی وزارت امور خارجه نیز برضرورت اهمیت جایگاه دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه تاکید کرد.
کاظم محمدی افزود: استفاده از ابزارهای اقتصادی و سیاسی برای منافع کشورضرورت است و هدف از تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه نیز استفاده از ابزار دیپلماسی برای تعامل با کشورها و تامین منافع و روان سازی فرآیند توسعه و گسترش مناسبت های اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور است.
محمدی با اشاره به تهیه اولویت های اقتصادی کشور در معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ایران دارای ظرفیت های بی شماری بویژه در بخش انرژی است و ما راهکارهای سرعت بخشی در همکاری های اقتصادی با سایر کشورها را تهیه و تدوین کرده و لازم است همه بخش های مختلف کشور در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: بر این اساس علم و فناوری و جذب گردشگر از مهمترین عرصه های تمرکز در واردات کشور باید مد نظر قرار گیرد و در زمینه صادرات نیز برای کالاهای غیر نفتی و تربیت نیروی کار متخصص باید با دقت برنامه ریزی کرد.
رئیس اداره تنظیم روابط اقتصادی وزارت امور خارجه برضرورت جایگاه خاص و برجسته منطقه ویژه پارس در اقتصاد کشور تاکید کرد.
وی یادآور شد: به موزات فعالیت های اقتصادی معمول با کشورهای خارجی، شناسایی ظرفیت های اقتصادی استان ها و برنامه ریزی برای معرفی آن به رایزن های اقتصادی از مهمترین برنامه های وزارت امور خارجه است که این امر با جدیت ادامه می یابد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: در20 سال آینده مصرف انرژی در جهان 2 برابر رقم فعلی خواهد بود بنابراین لازم است برای استفاده از ظرفیت های انرژی برای تامین منافع کشور نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.