شاخص بورس به مسیر اصلی خود باز می گردد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز (دوشنبه) بازار بورس بعد از چند روز رشد چشمگیر، اصلاح شد؛ این اتفاق موقتی است و روند شاخص از روزهای آینده به مسیر اصلی خود باز می گردد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، بازار سرمایه از روز گذشته بعد از چند روز رشد متوالی وارد مدار نزولی شد و پس از 532 واحد کاهش بر روی کانال 224 هزار و 57 واحد ایستاد.
این افت، نقطه پایانی روند نزولی شاخص نبود، امروز (16 اردیبهشت) هم بازار سرمایه در مسیر معاملات روز گذشته قرار گرفت و برخلاف دیروز که با کاهش جزئی همراه شد، ریزش بی سابقه ای را به لحاظ افت شاخص تجربه کرد.
شاخص بورس امروز بیش از هشت هزار واحد افت داشت و در نهایت با رقم 215 هزار و 822 واحد به معاملات خود پایان داد.

** بازار سرمایه نیازمند اصلاح بود
«کمال خانزاده» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به علت افت هشت هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز اشاره و بیان کرد: بازار با توجه به رشدی که از ابتدای سال جاری تجربه کرد نیازمند یک اصلاح بود و باید به طور حتم این ریزش اتفاق می افتاد.
وی به روند نزولی شاخص بورس که از روز گذشته در بازار اتفاق افتاد اشاره و بیان کرد: امروز شاخص به دلیل برخی از خبرهای سیاسی منتشر شده دنباله رو روند منفی روز گذشته بود و اکثر نمادها در صف فروش قرار گرفتند.
این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه تعرفه 25 درصدی آمریکا برای واردات کالاهای چینی و احتمال تحریم صنعت پتروشیمی از سوی ترامپ زمینه ساز شدت افت شاخص بورس در بازار بودند، افزود: شرایط کنونی شرکت ها و نیز سوددهی آنها در وضعیت مساعدی قرار دارد به همین دلیل می توان گفت روند منفی شاخص ناشی از هیجان فروش بوده که به صورت موقتی در بازار ایجاد شد.

** سهم های بنیادی حباب ندارند
وی با بیان اینکه اکثر سهم ها با توجه به شرایط فروش مناسب در سال گذشته، اکنون سودهای خوبی را کسب کردند، گفت: برخی از سهم ها در این مدت دارای حباب بودند که به دلیل کوچک بودن این سهم ها تاثیر چندانی بر شاخص نداشتند اما سهم های بنیادی به هیچ عنوان دچار حباب نبودند.
خانزاده در پاسخ به این سوال که آیا روند نزولی شاخص بورس ادامه دار است یا خیر؟ گفت: به نظر می رسد که شاخص بورس فردا هم یک اصلاحی را تجربه کند اما طبق پیش بینی های صورت گرفته شاخص از روز چهارشنبه دوباره روند افزایشی را در پیش می گیرد و تا کانال 240 واحد افزایش می یابد.
این کارشناس بازار سرمایه به تصویب معافیت مالیاتی افزایش سرمایه تمام شرکت های بورسی از محل تجدید ارزیابی اشاره و بیان کرد: در صورتی که گروه هایی مانند خودروسازی، بانکی ها، سیمانی ها قادر به استفاده از این قانون باشند رشد خوبی را تجربه می کنند و به عنوان صنایع پیشرو در بازار شناخته خواهند شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اکثر صنایع از افزایش قیمت دلار منتفع خواهند شد، همچنین گروه بانکی ها به دلیل کاهش نرخ سود بانکی و نیز کاهش هزینه ها شرایط بهتری را در بورس به دست آوردند.

برچسب ها : بازار سرمایه
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.