اشتغالزایی ۱۵ هزار نفر در بخش کشاورزی پایاب سد کرم آباد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: سرمایه گذاری‌های حوزه کشاورزی پایاب سد کرم آباد، بیش از ۱۵ هزار نفر اشتغالزایی را به همراه دارد.  گفت: سرمایه گذاری‌های حوزه کشاورزی پایاب سد کرم آباد، بیش از ۱۵ هزار نفر اشتغالزایی را به همراه دارد. 

غلامرضا سلیمانی،صبح امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو در نظر دارد تا با ایجاد زنجیره محصولات کشاورزی، ارزش افزوده خوبی را نصیب منطقه کند.
سلیمانی با اشاره به تفاهم نامه ایجاد مجتمع دامپروری دام سنگین ۵ هزار رأسی و کشت علوفه جهت تامین آن گفت: برنامه ریزی برای رنجیره تولید در بخش کشاورزی به ثبات و پایداری تولید کمک می‌کند و ارزش افزوده بالاتری را برای سرمایه گذاران ایجاد می‌کند.
وی افزود: سایت‌های دامپروری برای سرمایه گذاری هلدینگ کشاورزی کمیته امداد جانمایی شده و یک هزار هکتار از اراضی پایاب سد کرم آباد جهت کشت و تامین علوفه مورد نیاز مجتمع دامداری پس از تعیین الگوی کشت در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: گیاهان داروئی و زعفران در منطقه آزاد ماکو توسط این سرمایه گذار زراعت می‌شود و احداث کشتارگاه صنعتی و بسته بندی گوشت در یکی از سایت‌هایی که منطقه آزاد پیش بینی شده است.
گفتنی است؛ با احداث سد کرم آباد آب مورد نیاز به میزان ۱۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب در سال جمع آوری و توسط ایستگاه پمپاژ به زمین‌های حاشیه رودخانه ارس منتقل می‌شود و بالغ بر ۱۹ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی منطقه در پلدشت و شوط تحت پوشش قرار می‌گیرد.
این سد بزودی توسط دکتر روحانی رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.