هنرستان ها باید در مسیر تحول قرار بگیرند

مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر هنرستان های منطقه ملزم به ایجاد بستر مناسب برای تحول اساسی هستند.

به گزارش فرینا؛ در نشستی به ریاست قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری این سازمان با موضوع برنامه ریزی جهت توسعه ی هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای شهرستان های آبادان و خرمشهر برگزار شد.

علی الیاسی در این نشست که با حضور مدیران آموزش و پرورش، کارشناسان مسئول فنی و حرفه ای، مسئولین پژوهش سرا و مدیران هنرستان ها برگزار شد، با اشاره به اینکه مهارت آموزی باید به یک امر نهادینه شده در مدارس تبدیل شود، گفت: مسئولان کشور نیز براین مسئله تأکید دارند و آموزش و پرورش در تدوین سند تحول بنیادین رویکرد مهارت آموزی را اتخاذ کرده است .

الیاسی کمک های همه جانبه این سازمان را در این راستا ملزم به ارایه برنامه ، طرح و پیگیری های شایسته دانست و افزود: آموزش نظری در دهه‌های گذشته به دلیل کنکور محوری و تشویق به تحصیل در مقاطع بالاتر دانشگاهی، آموزش مهارتی را مورد غفلت قرار داد و جامعه را با مشکلات متعددی روبرو کرد.

مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد بستری مناسب برای بازگشت نخبگان به شهرستان های آبادان و خرمشهر را یکی از مهم ترین اهداف پیشروی فرهنگیان اعلام کرد.

در پایان این نشست مسئولین و کارشناسان حاضر به ارایه نظرات و پیشنهادات خود در جهت تسهیل این امر پرداختند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.