تشکیل کمیته بسیج ملی کنترل فشار خون در منطقه آزاد اروند

نخستین جلسه هماهنگی بسیج ملی کنترل فشار خون در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان با هدف آموزش و اطلاع رسانی، با حضور مدیران روابط عمومی و مسئولین مرتبط دستگاه های اجرایی منطقه، برگزار شد.

به گزارش فرینا؛ این جلسه در راستای اجرای طرح ملی کنترل فشارخون که ۲۷ اردیبهشت ماه هم زمان با روز فشار خون آغاز خواهد شد؛ تشکیل گردید و مقرر شد طی اجرای طرح مذکور علاوه بر بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، سایر سازمان‌ها و اداره‌های مرتبط نیز در اجرای این بسیج ملی مشارکت فعالی داشته باشند.

خاطرنشان باید کرد؛ هدف از اجرای این طرح با شعار« فشار خون# بدانیم و اقدام کنیم» که قرار است افراد ۳۰ تا ۷۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی در هر سنی را غربالگری کند؛ آموزش و اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص فشار خون و بیماری های ناشی از آن است.

همچنین جامعه هدف بسیج ملی کنترل فشار خون در دانشکده علوم پزشکی آبادان، حدود ۲۷۰هزار نفر خواهند بود و غربالگری شهروندان به طور جدی از ۱۷ خرداد آغاز و تا ۱۵ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است طبق شواهد موجود؛ نیمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود مطلع نبوده و حدود ۳۰درصد مردم ایران نیز از این بیماری رنج می‌برند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.