بازسازی و اصلاح نقاط سیل خیز شهرک ها و معابر روستای طولای قشم

مدیر پروژه امور طولا سازمان منطقه آزاد قشم، از مراحل پایانی بازیابی و اصلاح نقاط در معرض خطر سیل در شهرک ها و معابر روستای طولا خبر داد.

 به گزارش فرینا، سید حسین هوشمند با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای تکریم شهروندان و ساکنین جزیره، نقاط سیل خیز روستای طولا شناسایی شده و اقدامات لازم جهت اصلاح این نقاط در حال انجام است.
هوشمند از بازگشایی مسیر پل های زیر بزرگراه خلیج فارس برای هدایت آب های سطحی روستای طولا به سمت دریا خبر داد و افزود: عملیات خاک ریزی به حجم یک هزار و پانصد مترمکعب و زیرسازی کوچه ولیعصر 1 و رفع آبگرفتگی این منطقه، جمع آوری آب از 10 باب خانه به کمک چهار پمپ آب  بخشی از اصلاحیات بعد آبگرفتگی ناشی از بارش باران در ایام نوروز بوده است.
وی با اشاره به خطر تجمع آب های سطحی و افزایش حشرات زیانبار ادامه داد: خاکریزی و تسطیح مناطق آب گرفته در شهرک گلزار  و کوچه های شهرک صنعتی فجر از اقدامات اولیه ای بود که انجام شد و در حال حاضر خوشبختانه گزارشی از تجمع حشرات که باعث بروز بیماری های مختلفی می شوند، نداریم.
مدیر پروژه امور طولا سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز احداث کانال های جمع آوری برای هدایت آب های سطحی به سمت خور خبر داد و گفت: بازسازی پل‌های محله‌ای، لایروبی خور و ایجاد سیل‌بند جهت هدایت آب به مسیر آبراه‌ها از سایر اقدامات در دست انجام به منظور مدیریت بحران در این روستا می باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.