۲۵۰میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری شد

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند حجم سرمایه گذاری داخلی در فروردین ماه امسال در این منطقه را 250 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش دارد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا؛ سیدعلی موسوی افزود: جذب این میزان سرمایه گذاری عمدتا در بخش های صنعتی، تجاری ، خدمات و گردشگری بوده است.

موسوی گفت: میزان سرمایه گذاری در سال گذشته در منطقه آزاد اروند را ۱۵هزار و ۱۵۴ میلیارد ریال بیان کرد و گفت:این میزان سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که ۹ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال بوده ۵۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در یک سال گذشته با جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف زمینه اشتغال ۱۹هزار و ۴۲۶ نفر بیمه شده اولی فراهم شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که ۱۷ هزار نفر بود ۱۲ درصد رشد داشته است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.