تولید 6.4 میلیون تن محصول در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از تولید بیش از 6.4 میلیون تن محصول در سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا، حسن خلج طهرانی با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته بیش از 6.4 میلیون تن محصولات تولیدی منطقه ویژه خلیج فارس که بیشترین آن به فولاد تعلق دارد وبا ورود به بازار ایران و منطقه سهم بسزایی در به حرکت درآمدن صنعت کشور ایفا کرد.

طهرانی درباره اسلب و آهن اسفنجی تولید شده در منطقه، گفت: نزدیک به 3.2 میلیون تن آهن اسفنجی و 1.4 میلیون تن اسلب در کارخانه های فولاد هرمزگان و فولاد کاوه تولید شد این در حالی است شاهد تولید بیش از یک میلیون تن بیلت نیز در کارخانه فولاد کاوه جنوب و فولاد جنوب بودیم.

وی افزود: شرکت های هرمزآل و آلومینیوم المهدی بیش از 130 هزار تن شمش آلومینیوم تولید کردند. همچنین در این منطقه 9 هزار و 170 تن نیز شمش روی تولید شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، صبا فولاد را تنها تولیدکننده‌ی بریکت گرم ایران خواند و گفت: این کارخانه که در منطقه ویژه خلیج فارس واقع شده، در سال گذشته 504 هزار و 249 تن بریکت گرم تولید کرد.

خلج طهرانی در پایان با تقدیر از خدمات و زحمات کارکنان منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، خواستار هم‌افزایی در راستای افزایش بهره‌وری در این منطقه اقتصادی شد و افزود: تلاش شبانه‌روزی را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌ایم و برای سربلندی ایران و ایرانی تمام توان خود را به کار خواهیم بست.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.