گزارش اقتصاد24 از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد؛

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند کدامند؟ / تقویت صنایع کوچک و اعطای مشوق‌های ویژه صادراتی در اولویت است

معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند درباره رویکردهای اقتصادی این منطقه در سال 98 گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام «رونق تولید» تلاش داریم تا از تولیدات داخلی حمایت بیشتری کنیم و در این راستا برنامه‌های مختلفی هدف‌گذاری شده است.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد24، سیدعلی موسوی افزود: اولویت های ما در سال 98 ایجاد بستری امن برای سرمایه گذاری در منطقه است تا بخش خصوصی بتواند در شرایط آرام و بدون ریسک به فعالیت تجاری خود بپردازد. همچنین با نگاه ویژه ای که به شرکت های دانش بنیان داریم تلاش داریم تا توجه و حمایت مضاعفی از صنایع دانش بنیان در منطقه داشته باشیم.
موسوی گفت: از دیگر هدف گذاری های اقتصادی ما نگاه ویژه به صنایع نیمه فعال و پیگیری حل مشکلات مالی و حقوقی جهت فعال کردن آنها است. همچنین تلاش داریم تا با استفاده ویژه از پتانسیل شرکت توسعه سرمایه گذاری منطقه در جهت حل مشکلات تامین مواد اولیه و ماشین آلات و همچنین به روز کردن تکنولوژی واحدهای تولیدی حرکت کنیم.
وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی این منطقه در راستای تولید ملی، گفت: رفع موانع تولید واحدهای صنعتی یکی از مهمترین اقدامات ما در سال جاری خواهد بود که از طریق تشکیل کمیته های اجرایی گمرکی، مالی، حقوقی و خدماتی و بازدیدهای میدانی مستمر به واحدهای تولیدی و حل مشکلات آنها در محل، این امر محقق خواهد شد.
معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه از صنایع کوچک این منطقه نام برد و گفت: در سال جدید نگاه ویژه به صنایع کوچک موجود در منطقه داریم و قرار است از طریق اعطای تسهیلات کم بهره و ایجاد زیر ساخت مناسب جهت تشکیل صنایع کوچک جدید از جمله آماده سازی مکان و محیط تولید، آنها را حمایت کنیم. همچنین با ایجاد بستر مناسب جهت بازاریابی و فروش محصولات تولیدی واحدهای صنعتی از طریق حمایت و مشارکت آنها در هیئت های تجاری و صنعتی نمایشگاه های ملی و بین المللی سعی داریم تا به معرفی محصولات تولیدی خود و انتقال تکنولوژی های جدید کمک کنیم.
موسوی به دیگر اولویت های اقتصادی منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: استفاده از پتانسیل واحدهای تولیدی منطقه و سایر مناطق آزاد در جهت هم‌افزایی واحدهای تولیدی و حمایت از آنها به خصوص در خصوص تامین خوراک و مواد اولیه مورد نیاز آنها، اعطای مشوق های ویژه صادراتی جهت حمایت از تولیدات صادارت محور منطقه و توجه و حمایت ویژه از محصولات صادارت گرا، توجه ویژه به بخش صنعت کشاورزی با توجه به اشتغال خوبی که ایجاد خواهد کرد و همچنین سال پرآبی که در پیش داریم به خصوص در بخش نخیلات و صنایع مرتبط با خرما و ارزش افزوده ای که ایجاد خواهد کرد از ضرورت های دیگر اقتصادی ما در سال 98 است.
وی توجه ویژه به بخش شیلات و صنعت میگو و ماهی و حمایت ویژه از تولید و صادارت آن به خصوص به کشورهای همسایه را از دیگر اولویت های سال 98 منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: همچنین ایجاد انگیزه به واحدهای تولیدی خوشنام و فعال منطقه از طریق اعطای مجوزهای بهره برداری 5 ساله از مهمترین فعالیت های امسال منطقه آزاد اروند است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.