بنادر سبز با هدف ایجاد تعادل زیست محیطی ایجاد می شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از طرح «تبدیل بنادر کشور به بنادر سبز بر اساس پارامترهای زیست محیطی» خبر داد و هدف از ایجاد بنادر سبز از طریق راه اندازی ایستگاه های پایش برخط مبتنی بر پارامترهای زیست محیطی را تعادل بین محیط زیست و فعالیت های دریایی عنوان کرد.

به گزارش فرینا، «محمد راستاد» به مناسبت روز جهانی محیط زیست با اشاره به شعار سازمان بین المللی دریانوردی مبنی بر «کشتیرانی ایمن و دریاهای پاکیزه تر»، افزود: جمهوری‌اسلامی ایران تاکنون به ۳۳ کنوانسیون بین المللی دریایی ملحق شده که ۱۴ مورد از آنها در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این کنوانسیون ها دو جنبه پیشگرانه ای و واکنشی (مقابله ای) در حفاظت از محیط زیست دریایی دارند، اظهار داشت: در سال های اخیر، سازمان بنادر و دریانوروی توانسته اقدام های گسترده‌ای در راستای اجرای این کنوانسیون ها و پیشگیری از آلودگی های دریایی انجام دهد.

راستاد در تشریح عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حفاظت از دریاها و سواحل کشور، «جلو گیری از آلودگی هوا توسط کشتی ها از طریق مدیریت بهینه عملکرد و افزایش کارایی انرژی شناورها» را یکی از اقدامات بسیار مهم عنوان کرد و از «کاهش تولید گاز های گلخانه ای ناشی از فعالیت کشتی ها» خبر داد.

به گفته وی، «تسهیلات دریافت مواد زائد نفتی و انواع زباله ها به ویژه زباله پلاستیکی از کشتی ها پیش از تخلیه در دریاها» از دیگر اقدامات حمایتی سازمان بنادر در حفظ محیط زیست دریایی است.

وی همچنین با تبیین اقدمات سازمان بنادر در حفاظت از سواحل کشور، از عضویت این سازمان در سازمان بین المللی زیرساخت های آبی و تدوین و تصویب طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور خبر داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به خرید و تامین انواع تجهیزات پیشرفته مقابله با آلودگی های دریایی به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو» و بکارگیری آنها در نوار ساحلی کشور به عنوان یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم سازمان بنادر در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون هفت مرکز اصلی مقابله با آلودگی های دریایی در بنادر کشور راه اندازی شده که به صورت شبانه روزی فعال هستند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.