افزایش 26 درصدی تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: در سه ماه نخست سال جاری بالغ بر 7 میلیون تن کالا در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده که 26 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش فرینا، عادل دریس افزود: بندر امام خمینی(ره) دومین بندر بزرگ تجاری کشور محسوب می‌شود و با ظرفیت سالانه 50 میلیون تن، هاب غلات و کالاهای اساسی کشور است.
دریس گفت: که از این میزان بالغ بر 4 میلیون تن مربوط به کالاهای اساسی بوده، که نسبت به سال گذشته رشد 78 درصدی در میزان فعالیت منطقه ویژه اقتصادی به همراه داشته است.
وی افزود: بررسی فرآیند عملیات بندری، ترخیص و نگهداری کالا و به صورت ویژه کالاهای اساسی از اهدافسفر هفته گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی به بندر امام خمینی(ره) بود و انشالله بزودی این کار عملیاتی می شود .
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: تمامی اسکله و تجهیزات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در حال فعالیت شبانه‌روزی برای تخلیه کالاهای اساسی هستند و همزمان محموله‌های صادراتی در حال بارگیری بوده و کشتی‌ها هم به طور طبیعی در نوبت ورود به بندر امام خمینی(ره) هستند.
دریس افزود: با حداکثر توان از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برای واردات کالاهای اساسی و تخلیه آنها استفاده می‎کنیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.