دکتر روحانی:

نیازمند تحرک و جهش به سمت توسعه هستیم

رئیس جمهور اساس جنگ بدخواهان با ملت ایران را جنگ امید یا اراده ها دانست و تاکید کرد: هدف نقشه های شوم دشمنان، ناامید کردن ملت ایران از آینده توسعه کشورشان است اما ملت ایران با امید وسرزندگی ، دشمنان را در رسیدن به اهدفشان ناامید می کند و پیروز جنگ اراده ها خواهد بود.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از پایانه مسافربری "سلام " فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) اظهارداشت: باوجود همه فشارهای دشمنان و بدخواهانی که می خواهند اینگونه القا کنند که توسعه ایران متوقف شده و مردم نسبت به آینده کشور ناامید هستند، ما هر روز شاهد تحرک تازه ای در اقتصاد و حرکت بزرگ اجتماعی در کشور هستیم و این روند با شتاب ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقدامات دشمنان برای فشار به ملت ایران و در عین حال عکس العمل نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر این فشارها افزایش یافته است ، تصریح کرد: پایان این نبرد پیروزی ملت خواهد بود چرا که طرف مقابل ملت نیست و ما نیز با هیچ ملتی نمی جنگیم بلکه طرف مقابل ما ، عده ای سیاستمدار کم تجربه هستند.

دکتر روحانی افزود: در این طرف نیز فقط گروهی از مسولان کشور نیستند، بلکه همه ملت ایران یکپارچه در این مبارزه حضور دارند و تحریم دشمنان به طور مستقیم علیه فرد فرد ایرانیان بویژه اقشار ضعیف و کم درآمد است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دشمنان در این مبارزه علیه ملت ایران، پیروز نخواهند شد، گفت: مصداق این سخنان نیز افتتاح طرحهای بزرگ در سراسر کشور و همچنین بهره برداری امروز ترمینال با شکوه " سلام" در فرودگاه امام خمینی (ره) است .

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ترمینال سلام ، عمدتا ظرف دو سال با تلاش متخصصین ، کارگران و مدیران کشور ساخته شده ، خاطرنشان کرد: اگر در گذشته ترمینالی ظرف یک تا دو سال ساخته می شد، تعجب می کردیم که چگونه امکان پذیر است که ظرف این مدت ترمینالی با شکوه ساخته شود، اما الان شاهدیم که فرزندان ایران با تکیه بر اراده ، امید به آینده و عشق به وطن می توانند چنین پروژه هایی را که قابل رقابت با پروژه های مشابه جهانی است ، بسازند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه افتتاح ترمینال فرودگاهی با افتتاح های دیگر پروژه های اقتصادی متفاوت است ، ادامه داد: افتتاح ترمینال یعنی حضور صنعت هوانوردی ، همکاری بین مدیران فرودگاهی و نیروی انتظامی و سپاه و همچنین بهره مندی از دیگر بخش های مختلف که با کمک یکدیگر یک هواپیما به طور امن و سالم در ترمینال پهلو بگیرد و مسافران سالم به مقصد برسند.

رئیس جمهور تاکید کرد: افتتاح ترمینال فرودگاه امام ( ره ) به معنای همکاری ، تعاون و وحدت بخش های مختلف در راه اندازی یک پروژه مهم خدماتی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی در کشورمان است .

 دکتر روحانی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند تحرک و جهش به سمت توسعه هستیم ، اظهارداشت: امروز برغم تحریم و فشار هواپیماها و صنعت هوایی کشورمان بطور منظم در حال فعالیت است و این موضوع برای کشوری که از لحاظ خرید هواپیما، قطعات و تعمیرات هیچ مشکلی نداشته باشند، اقدامی راحت محسوب می شود اما در کشور ما برغم همه فشارها و مشکلات ، صنعت هوایی کشورمان مشغول فعالیت و تلاش شبانه روزی است لذا باید از همه بخش های هوانوردی کشور قدردانی کنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز صنعت هوانوردی کشورمان با وجود همه فشارها در سطح کشورهای پیشرفته جهان در مسیر حرکت است البته کمبودها و مشکلاتی وجود دارد اما این کمبودها قابل رفع است .

وی با اشاره به اینکه یکی از تلاش های دولت یازدهم و دوازدهم ، رونق صنعت هوایی کشورمان بوده است ، گفت: بعد از توافق هسته ای  و فضایی که در روابط بین الملل ایجاد کردیم توانستیم پس از چند ده سال،  تعدادی هواپیمای مدرن و نو وارد کشور کنیم که شاید یکی از آرزوهای مردم عزیزمان بود و این روند می توانست ادامه یابد و در مسیر ادامه بود و دولت در پی خرید صدها فروند هواپیما در طول سال های آینده به منظور رفاه و آسایش مردم و رونق اقتصاد و حمل و نقل کشور بود.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: آمریکا امروز بر خلاف همه مقررات بین المللی در برابر ملت ایران قرار گرفته است اما دست اندرکاران بخش ها و حوزه های صنعت هوایی، با تلاش ها و زحمات خود، این صنعت را سرپا نگه داشته اند و از آنان صمیمانه قدردانی می کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مبارزه واقعی و عملی با بدخواهان و مخالفان پیشرفت ایران، اجرا و افتتاح طرح های بزرگ گفت: امروز باید عملا در برابر بدخواهان خود مقاومت کنیم و عمل ما در برابر آنها، تلاش برای رونق اقتصادی است.

دکتر روحانی توسعه گردشگری را از اهداف بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم برای رونق اقتصادی کشوردانست و تصریح کرد: بهترین و راحت ترین وسیله برای توسعه صنعت گردشگری، پیشرفت روز افزودن صنعت هوایی کشور است چرا که مردم به صورت هوایی می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن به مقاصد خود در داخل و خارج کشور سفر کنند.

رئیس جمهور افزود: اینکه ایران بتواند مقصد نهایی یا ترانزیت برای هواپیماهای باری یا مسافری باشد، جزو حقوق مردم کشور است و اینکه صدها و هزاران شغل در کنار صنعت هوایی و گردشگری بوجود بیاید و در روند مسافرت مردم تسهیل شود ، از جمله حقوق مردم کشورمان محسوب می شود و دولت در این راستا گام های خوبی طی سال های اخیر برداشته است.

 دکتر روحانی با اشاره به اینکه در مسیر دریایی و توسعه بنادر نیز طی سال های گذشته اقدامات خوبی انجام گرفته ، اظهارداشت: در این حوزه ها نیز با اقدامات انجام شده ، ظرفیت های خوبی ایجاد شده که می تواند کشورمان را به سایر کشورها متصل کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.