افتتاح مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات منطقه آزاد ارس

ساختمان جدید «مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات منطقه آزاد ارس» با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، امروز سه شنبه افتتاح شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مرکز رشد فناوری و توسعه صادرات منطقه آزاد ارس در فضایی به وسعت یک هزار مترمربع احداث شده و ۲۵ شرکت دانش بنیان و فناور در آن مستقر هستند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در آئین افتتاح این مرکز گفت: این مجموعه که امروز توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد، مرکز رشد فناوری و توسعه صادارت ارس که جزو مراکز رشد پارک علم و فناوری است؛ در کنار این مجموعه اولین صندوق پژوهش و فناوری استان و مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس نیز شروع به کار کرد.
عبدالرضا واعظی افزود: صندوق پژوهش و فناوری ارس با سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس، پارک علم و فناوری استان و صندوق شکوفایی و یک شرکت دانش بنیان با هدف ارائه‌ی تسهیلات کم بهره به شرکت‌های دانش بنیان و فناوری، با سرمایه 30میلیارد ریال آغاز به کار می‌کند.
واعظی با بیان این‌که زمینی برای ایجاد شهرک فناوری جهت استقرار شرکت‌های دانش بنیان برای تولید و صادرات محصولات دانش بنیان اختصاص یافته است، گفت: سه پروژه مرکز رشد فناوری و توسعه ارس، صندوق پژوهش فناوری و شهرک فناوری در قالب پروژه‌ی بزرگ با عنوان هاب ارس برای استقرار تمامی شرکت‌های دانش بنیان کشور در منطقه‌ی آزاد ارس به بهره برداری می‌رسد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری امروز در سفری یکروزه به آذربایجان شرقی ضمن عزیمت به منطقه آزاد ارس برای بازدید از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان این منطقه از فعالیت ۲ شرکت دانش بنیان در شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز نیز بازدید می‌کند.
بازدید از یک شرکت داروسازی، مزرعه «های تک»، افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و افتتاح ساختمان جدید مرکز رشد دانشگاه تبریز از دیگر برنامه‌های سفر ستاری به تبریز است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بعد از ظهر امروز پس از شرکت در آئین اختتامیه جشنواره خلاقیت و نوآوری دانشگاه هنر اسلامی، تبریز را به مقصد تهران ترک می‌کند.
منطقه آزاد ارس با بیش از ۵۰ هزار هکتار در ۱۴۰ کیلومتری مشال غرب تبریز در مجاورت جمهوری های آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.