ظرفیت ترمینال سلام برای کسب اعتبار بین المللی کشور در حوزه حمل و نقل

آیین افتتاح ترمینال گالری سلام و آغاز فعالیت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در آیین افتتاحیه ترمینال گالری سلام و آغاز فعالیت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی این مجموعه ضمن عرض خیرمقدم به ریاست محترم جمهور و میهمانان حاضر در مراسم گفت: شهر فرودگاهی با هدف تبدیل شدن به قطب اول بار و قطب دوم مسافری منطقه با درایت و هوشمندی تمام در دولت تدبیر و امید و برای اولین بار و اولین تجربه در کشور ، با مساحت ١٤ هزارهکتار و برخورداری از مناطق آزاد تجاری، ویژه اقتصادی و هوانوردی شروع به کار کرد.
علی رستمی با اشاره به رشد تعداد مسافران در صنعت هوایی از ٤,٦ به ١٢ میلیارد تا سال ١٤١٤ افزود: این افزایش سه برابری در سطح جهان موجب می شود تا فرودگاه ها نقشی بسیار فراتر از یک زیر ساخت هوایی ایفا کنند.
رستمی گفت: بر همین اساس طرح جامع شهر فرودگاهی با بهره گیری از دانش روز جهانی و تجربه متخصصین داخلی طراحی و تصویب گردید تا نقشه راه پیشرفت و توسعه این مجموعه باشد.
وی در خصوص ویژگی های ترمینال گالری سلام که امروز افتتاح شد افزود: این ترمینال به مساحت ٥٥ هزار متر مربع قادر به ارائه خدمات به ٥ میلیون مسافر در سال است و ظرفیت جابجایی مسافر در شهر فرودگاهی را ٨٠ درصد در کلاس A افزایش می دهد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: محوطه این ترمینال ٤٠ هکتار مساحت داشته که ٧ هکتار از آن در جهت انجام مسئولیت اجتماعی به فضای سبز اختصاص یافته و جلوه زیبایی برای این ترمینال ترسیم کرده است .
این مقام مسئول ادامه داد: ترمینال سلام علاوه بر توسعه شهر فرودگاهی، ترمینالی در خور پایتخت جهان اسلام و یک الگوی ارتقای سطح خدمات است که سبب کسب اعتبار بین المللی برای کشور در حوزه حمل و نقل نیز خواهد شد .

رستمی افزود: امروز به برکت مجاهدت های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، ثمره چندین سال تلاش جوانان و مهندسان این مرز و بوم در این ترمینال متبلور گشته و فکر، ایده و زحمات آنان به این کالبد بتنی و آهنین، هستی و حیات بخشیده است؛ طراحی مدرن و منطبق با استانداردهای جهانی و استفاده از آثار هنری و منحصر به فرد، بر زیبایی های این پروژه ملی و القای حس لطافت و آرامش به هموطنان و مسافران عزیز افزوده است تا مصداق آیه شریفه " ادخلوها بسلام آمنین" باشد و بسیار خرسندیم که با افتتاح این پروژه توسط ریاست محترم جمهور، می توانیم از امروز و از "سلام" میزبانیِ شایسته ای از مهمانان ایران سرافرازمان بعمل آوریم .
وی خاطر نشان کرد: در روزگاری که براثر تحریم ها، صنعت مهم و استراتژیک هوانوردی همچون سایر حوزه ها تحت الشعاع امراض سیاسی  عده ای عهد شکن و بد عهد قرار گرفته، مهندسین و متخصصان این مرز و بوم به فرامین و منویات مقام معظم رهبری که حکیمانه فرمودند "اگر چه تحریم ها مشکلاتی را به وجود آورد، اما موجب شد توجه ما به ظرفیت ها و توانایی های داخلی معطوف شود و به همین علت امروز به رغم خواست دشمن، ایران به مراتب  قوی تر و مقتدر تر از سال های اول انقلاب است" عمل  نمودند  و به شعار خودباوری و اتکا به اراده ایرانی جامعه عمل پوشاندند و نمونه بارز آن ساخت تجهیزات به روز فرودگاهی است که برای اولین بار در کشور و در ترمینال گالری سلام ساخته وآماده بهره برداری است که سیستم هوشمند انتقال بار مسافر ( BHS) وسیستم انتقال مسافر (PBB) از مهمترین آنهاست.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در راستای هوشمند سازی ترمینال، مدیریت و صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش ایمنی، از سیستم های مختلفی از قبیل؛ سیستم مدیریت هوشمند تجهیزات (BMS) سیستم اعلان و اطفاء حریق و سیستم مدیریت منابع فرودگاهی استفاده شده است .

رستمی با اشاره به افتتاح ترمینال گالری سلام افزود پروازهای داخلی شهر فرودگاهی با هدف تکمیل شبکه پروازی داخلی و خارجی، فراهم نمودن تسهیلات برای شهرستان های حومه تهران و استان های همجوار و پوشش محدودیت پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد و ایجاد رونق گردشگری، اقتصادی و فرهنگی در کشور و کمک به اقتصاد شرکت های هواپیمایی داخلی، آغاز و این مهم قدمی دیگر در مسیر توسعه خواهد بود .
وی افزود: در راستای توسعه ظرفیت مسافر و بار، طراحی و احداث ترمینال جدید بعنوان بزرگترین ترمینال مسافری شهر فرودگاهی با ظرفیت جابجایی سالانه ٢٥ میلیون مسافر در فاز اول و ظرفیت ١١٠ میلیون مسافر در سال در فاز نهایی در دستور کار قرار گرفته که در حال حاضر فرایند مسابقه طراحی معماری آن در حال انجام بوده و پس از آن نیز اقدامات لازم برای انتخاب سرمایه گذار انجام خواهد شد .

 آغاز فعالیت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

رستمی گفت: امروز منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) توسط ریاست محترم جمهور افتتاح شد و رسما فعالیت های خود را آغاز کرد.
رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: این منطقه به مساحت ١٥٠٠ هکتار و با محوریت لجستیک ایجاد و محدوده و کاربری آن در طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی مصوب تعیین شده و با تلاش همکارانم عملیات احداث فاز نخست هسته پیشران منطقه آزاد در جهت آماده سازی بستر لازم برای سرمایه گذاری و ایجاد رونق اقتصادی در مجاورت پایتخت کشور به پایان رسید.
وی با اشاره به ویژگی ها و مزایای منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)  گفت: این منطقه علاوه بر ظرفیت های قانونی مناطق آزاد و نزدیکی به کلانشهر تهران و وجود نیروی انسانی متخصص از زیر ساخت های حمل و نقل چند وجهی هوایی جاده ای و ریلی برخوردار بوده و ضمن قرار گرفتن در کریدور ارتباطی شمال ـ جنوب و شرق ـ غرب و وسعت اراضی بدون معارض و نداشتن محدودیت برای توسعه آتی ، جذابیت خاصی را برای متقاضیان و سرمایه گذاران فراهم نموده است. 

رستمی در پایان از تمامی عوامل اجرایی پروژه های جدید شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از جمله سرمایه گذار، مشاورین، مهندسان و کارگران که با همت مضاعف و با غیرت مثال زدنی خود این پروژه ها را به سرانجام رساندند، قدردانی کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.