طی تفاهم نامه مناطق آزاد ایران با مناطق آزاد غنا:

افزایش تبادلات تجاری مناطق ازاد ایران ‌و غنا

تفاهم نامه تسهیل همکاری های تجاری میان «دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ایران» و «سازمان مناطق آزاد غنا» امضا شد.

به گزارش فرینا، این یادداشت تفاهم با هدف گسترش تبادلات تجاری و تحققاهداف اقتصادی هر یک از طرفین توسط حضور «مرتضی بانک» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «مایکل اوکی بافی» مدیر ارشد اجرایی سازمان مناطق آزاد جمهوری غنا به امضاء رسید.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی در این نشست با اشاره به ظرفیت های مناطق آزاد در توسعه اقتصاد کشور وگسترش تعاملات بین المللی گفت: آغاز همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری میان مناطق آزاد ایران و غنا، می تواند راه دسترسی کشورهای آفریقایی به تولیدات این مناطق و نیز مسیر جدیدی در مبادلات تجاری بین دو کشور باشد،
اکبر افتخاری، معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد هم در این نشست گفت: در حال حاضر مناطق آزاد نیازمند اشتراک گذاری توانمندی های تولیدی و فرصت های سرمایه گذاری به سایر کشورها هستند چرا که تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خوبی در مناطق آزاد حضور دارند که امیدواریم این تولیدات را با مصرف کنندگانی که در غنا هستند به اشتراک بگذاریم.
وی ادامه داد: یکی از راه های ارائه توانمندی های مناطق آزاد به دنیا حضور در نمایشگاه ها و عرصه های بین المللی است ضمن اینکه ظرفیت استفاده از راه تجارت الکترونیک و بسترها و زیرساخت های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در مناطق آزاد فراهم شده است تا تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از طریق آن محصولات خود را ارائه کنند. 
افتخاری افزود: برای این کار کافی است تا یک فضای تبادل مشترک میان فعالان اقتصادی مناطق آزاد ایران و غنا ایجاد و طراحی شود چرا که این ظرفیت می تواند تبادلات الکترونیک مبتنی بر ارز رمزها و استفاده از ارزهای دیجیتال را فراهم کند.
بنابراین می توانیم با صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد، نمایشگاه ها و پلتفرم های الکترونیک را برای عرضه محصولات و توانمندی ایجاد کنیم. 
وی با اشاره به اینکه به تازگی در هر یک از مناطق آزاد کشور مراکز فناوری و نوآوری در حال تاسیس و فعالیت است گفت: ایران در حوزه فعالیت شرکت های دانش بنیان مسیر تازه و موفقی را دنبال می کند به نحوی که امروزه رسیدن به راه حل های سریع یکی از اصلی ترین تعاریف کاری این شرکت ها است و یکی از ظرفیت های همکاری مشترک نیز می تواند همین شرکت های دانش بنیان و ظرفیت های علمی آنها باشد.

** تبادل فرهنگ ها میان ایران و غنا به افزایش جذب گردشگر می انجامد

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به قدرت قابل توجه کشور غنا و نیز قاره آفریقا در حوزه های فرهنگی، هنری و سنت های فرهنگی گفت: این قدرت فرهنگی می تواند مزیت رقابتی برای ساخت یک تصویر درست و قدرتمند برای غنا باشد.
محمدرضا رستمی  پیشنهاد داد سرمایه گذاران کشور غنا مطالعاتی در خصوص ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در مناطق آزاد انجام داده و با توجه به ظرفیت های ایجاد شده از سوی این مناطق در بخش اقامتگاه ها و نیز مشارکت در سرمایه گذاری در این حوزه، شاهد رونق جذب گردشگر به مناطق آزاد باشیم.  
وی برگزاری هفته های فرهنگی میان ایران و غنا و صادرات فرهنگ و صنایع دستی دو کشور را در افزایش جذب گردشگر میان دو کشور موثر دانست و افزود: صنایع دستی و هنرهای غنا قابل توجه است. راه اندازی شبکه صادراتی صنایع دستی ایران و غنا می تواند کمک موثری برای توسعه این صنعت باشد ضمن آنکه به واسطه فعالیت های اسلامی و قرآنی در دو کشور نیز می توان برنامه های متنوعی اجرا کرد. 
گفتنی است؛ مدیر ارشد اجرایی سازمان مناطق آزاد جمهوری غنا که دیروز (جمعه) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده است ضمن بازدید از ظرفیت های منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، امروز با مسئولان دبیرخانه شورایعالی و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور در تهران دیدار و گفتگو کرد و امروز (شنبه) به منظور بازدید از ظرفیت های منطقه آزاد کیش به این منطقه سفر کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.