در صنعت فولاد به خودکفایی مناسبی رسیده‌ایم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار اعضای انجمن فولاد کشور گفت : خوشبختانه در صنعت فولاد کشور به خودکفایی مناسبی دست یافته ایم.

به گزارش فرینا به نقل از ایلنا در نشست وزیر صمت با هیئت رئیسه انجمن فولاد که در وزارت صمت برگزار شد رضا رحمانی در این جلسه گفت: هنوز امکان توسعه در صنعت فولاد وجود دارد و با توجه به سرمایه گذاری عظیمی که در این بخش طی چند سال اخیر صورت گرفته به زودی توازن خوبی هم در زنجیره تولید این محصول در کشور شاهد خواهیم بود.

وی افزود: یکی از صنایعی که در کشور سرمایه گذاری خوبی روی آن شده و امروز تبدیل به یک مزیت تولیدی شده است همین صنعت فولاد است.

رحمانی با اشاره به اهمیت مشارکت تشکل‌ها در کانون های تصمیم گیری حوزه صنایع، خاطر نشان کرد: انجمن فولاد یکی از انجمن های قوی در حوزه صنایع کشور است که امیدواریم فارغ از هرگونه بخشی نگری، به توسعه واقعی این صنعت کمک نماید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص صادرات فولاد نیز با تاکید بر اولویت تامین نیاز داخلی گفت: مازاد تولید باید صادر شود و در همین راستا فولاد از حمله صنایعی است که ارزآوری آن برای ما اهمیت بالایی دارد و روی آن سرمایه گذاری کردیم.

 همچنین در این دیدار خلیفه سلطان دبیر انجمن فولاد کشور از حمایت های وزارت صمت برای تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در زمان اوج گیری تحریم ها تشکر و قدردانی کرد و اظهارداشت:به رغم تحریم‌های ظالمانه اما فولاد کشور هنوز نقش خود را در صادرات غیر نفتی دارد و علاوه بر مشتریان قدیمی خود مشتریان جدید نیز پیدا کرده و در آینده شاهد افزایش میزان صادرات خواهیم بود.

برچسب ها : وزارت صنعت
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.