آموزش های مهارتی و توسعه منابع انسانی در منطقه آزاد اروند

نشست مشترک معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و مدیرکل فنی و حرفه ای استان با محوریت آموزش های مهارتی و توسعه منابع انسانی در سازمان منطقه آزاد اروند، برگزار شد.

به گزارش فرینا؛ معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به همراه علی الیاسی مدیر آموزش این سازمان در نشستی که با عبدالنبی سواعدی مدیرکل فنی حرفه ای استان و هیأت همراه برگزار کردند، بر اهمیت و نقش آموزش و کسب مهارت در امر اشتغالزایی، تأکید نمودند.

قدرت اله طمیمیان با توجه به شرایط کنونی کشور نیاز به نهضت اشتغالزایی را مهم ترین دغدغه دولت دانست و افزود: اگر در بخش کارآفرینی و مهارت آموزی قدم های درستی برداریم، این نهضت قطعا شکل خواهد گرفت؛ مهم ترین هدف این است که برای قشر عظیم بیکار و مطالبه گر، اشتغالزایی و کارآفرینی صورت گیرد که گام های اولیه را می توان از طریق فنی و حرفه ای آغاز نمود.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان نیز با تأکید بر این امر که هیچ توسعه ای اتفاق نمی افتد مگر با توسعه منابع انسانی یک جامعه، گفت: باید به مردم آموزش دهیم که فرصت های شغلی را خودشان ایجاد کنند که لازمه این کار نیز داشتن یک برنامه مدون و هدفمند خواهد بود.

سواعدی، سرمایه گذاری در مهارت های خدماتی را با توجه به زود بازده بودن این طرح ها نسبت به صنعت بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: داشتن یک برنامه استراتژیک منطبق بر اساس الگوهای توسعه منطقه آزاد اروند در حوزه تولید و تأمین منابع انسانی نیز با توجه به افقی که برای توسعه این منطقه پیش بینی شده است، الزامی می باشد.

پیشنهاد کارگروه خاص مدیریت و توسعه دانش ، فنی و نظارتی و اطلاع رسانی  از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که در کنار مشارکت تکمیل ساختمان آموزشی آبادان در شهرک صنعتی، دوره های آموزشی خارج از کشور، پیشنهاد پروژه های پژوهشی و…مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.