نهاوندیان:

سرمایه گذاری خارجی در چابهار مورد تاکید دولت است

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: سرمایه گذاری خارجی در ایران بویژه چابهار مورد تاکید دولت است و تمام حمایت ها در تسهیل سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا محمد نهاوندیان در نشست سرمایه گذاران و مدیران عامل شرکت‌های فعال در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: ایجاد مشکلات در پیش روی تولید و سرمایه گذاری را از هیچ کسی نمی‌پذیریم و با کسانی که موانع بر سر سرمایه گذار ایجاد کنند برخورد می شود.

نهاوندیان گفت: تمام مقرراتی که بر سر راه سرمایه گذار مانع ایجاد می کند باید اصلاح شود تا سرمایه گذاران به راحتی و در کمترین زمان ممکن فعالیت های اقتصادی خودشان را انجام دهند.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری افزود: گام‌های لازم در حوزه تجارت و سرمایه گذاری باید برداشته شود و هر کالای صادراتی و وارداتی به کشورهای مختلف به شکل تهاتری و مبادلات مالی و بانکی مورد حمایت دولت است.

وی تاکید کرد: عزم ایران برای مقابله با تحریم و ایجاد فرصت برای تعامل بهتر، تسهیل صادرات و واردات است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه از فرصت لازم برای توسعه روابط با کشورهای همجوار استفاده می‌کنیم گفت: فرصت سرمایه گذاری مشترک در مرزها در خصوص معادن وجود دارد.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: کسانی که در روند سرمایه گذاری، فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه و موانع درست کنند سریعاً عزل می‌شوند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: سه هزار شرکت در این منطقه آزاد ثبت شده که ۳۳۰ شرکت آن خارجی که از این تعداد ۱۴۰ شرکت از کشور افغانستان هستند.

عبدالرحیم کردی افزود: بخشی از مشکلات تجار و سرمایه گذاران خارجی مسائل داخلی، گمرکی و بروکراسی اداری است که باید تسهیل شود.

کردی بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی بخاطر مسائل ارزی و عدم تخصیص ارز تعطیل شده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بر حل مشکلات پیش روی تولید تاکید کرد و افزود: امیدواریم حضور مسئولان کشوری بتواند مایه خیر و در رفع مشکلات تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا؛ تجار و سرمایه گذاران خارجی نیز مهمترین مشکلات را خروج، مراجعت و سختگیری‌های نیروی انتطامی برای تردد به شهر و منطقه آزاد، عدم صدور گواهینامه، وضع مالیات سنگین برای تجار، نبود زیرساخت حمل و نقل، جاده و کامیون برای صادرات کالا به افعانستان عنوان کردند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.