حاشیه جلسه هیات دولت تشریح شد؛

جزئیات جدید طرح پرداخت وام به مستاجران از سوی وزیر اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی جزئیات جدیدی از طرح پیشنهادی این وزارتخانه برای پرداخت وام به مستاجران را تشریح کرد.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، طی سخنانی، در خصوص طرح صندوق حمایت از مستاجران گفت: متاسفانه مستاجران فشار مضاعفی را در این شرایط تحمل می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم رابطه بین رهن و اجاره را به نفع مستاجران سازماندهی کنیم و به همین خاطر، طرح ایجاد صندوقی را به این منظور آماده و به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم.

دژپسند بیان کرد: بر اساس این طرح، قرار است وامی از این صندوق به مستاجران داده شود، که البته مبلغ آن به موجر پرداخت می‌شود. 

وی اعلام کرد: این وام با نرخی بسیار متمایز با نرخی که الان معادل سازی می‌شود، تسویه خواهد شد تا مستاجر فشار بیشتری تحمل نکند و به همین سبب، این صندوق تورمی هم ایجاد نخواهد کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: البته هنوز این موضوع تصویب نشده و در دست بررسی دستگاه‌های مختلف است.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد مقابله با تحریم در این وزارتخانه تاکید کرد: ما پیگیر تمام راه‌هایی که باید برای مواجهه با تحریم و جلوگیری از آثار منفی آن انجام شود، هستیم و کار‌هایی را که باید انجام دهیم را هم طراحی کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: به نظر من عملکرد ما در حوزه مالیات و صادرات غیر نفتی در سه ماهه اخیر نشان دهنده آن است که اهتمامی جدی وجود دارد و می‌توان امیدوار بود که این مرحله را به خوبی پشت سرگذاریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص آخرین وضعیت اینستکس تصریح کرد: خوشبختانه مدل آن و نخستین اقدامات عملیاتی آن هم انجام شده است و منتظر هستیم ملزومات این سازوکار مالی فراهم شود.

دژپسند در خصوص نظارت بر کار صرافی‌ها برای کنترل بهتر بازار ارز، افزود: نظارت بر کار صرافی‌ها بر عهده بانک مرکزی است و ما تلاش میکنیم در کار یکدیگر دخالتی نکنیم.

وی در خصوص تعیین تکلیف جرایم وام‌های زیر صد میلیون و چرایی عدم ابلاغ آن از سمت دولت اظهار داشت: تا جایی که میدانم این موضوع هنوز مرحله نهایی جهت تصویب را طی نکرده است؛ بنابراین ابلاغی هم صورت نگرفته است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.