نهاوندیان: ستاد تسهیل تجارت با پاکستان راه اندازی می شود

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: ستاد تسهیل و آسان سازی تجارت با پاکستان به منظور توسعه فعالیت های بازرگانی و رفع بخشی از مشکلات صادرات و واردات راه اندازی می شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا محمد نهاوندیان، در نشست با فعالان اقتصادی و مدیران اداری شهرستان و منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: ستاد تجارت با افغانستان راه اندازی شده و به زودی ستاد تجارت با پاکستان نیز راه اندازی می شود تا بتوان بخشی از مشکلات صادر کنندگان و واردکنندگان را رفع کرد.

نهاوندیان بیان کرد: نوسان های ارزی مشکلات زیادی را برای کشور و صادرکنندگان و وارد کنندگان وارد کرده است.

وی گفت: مناطق آزاد پیشران توسعه هستند و می توانند به توسعه بخش خصوصی کمک کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تاکید کرد: باید در مناطق آزاد شاهد تسهیل و توسعه تجارت باشیم تا سبب برقراری ثبات اقتصادی شود.

نهاوندیان ادامه داد: واردات در برابر صادرات طرح بسیاری خوبی است که در استان سیستان و بلوچستان تجار می توانند با پاکستان و افغانستان مبادلات تجاری داشته باشند و نیازهای مصرف کنندگان دو طرف را برطرف کنند.

وی گفت: باید منافع همسایه ها را نیز در تجارت و اقتصاد در نطر بگیریم تا به توسعه اقتصادی و امنیت پایدار منجر شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تصریح کرد: تجار و سرمایه گذاران افغانستان تمایل زیادی برای حضور در ایران دارند و باید زمینه حضور آنان را فراهم کرد.

نهاوندیان با اشاره به اعطای مجوز اقامت پنج ساله به اتباع خارجی در کشور خاطرنشان کرد: چنانچه فردی ۲۰۰ هزار دلار سرمایه گداری کند از این مزایا بهره مند می شود.

وی ادامه داد: اصل ۴۴ مورد تاکید رهبری است و باید با بازتعریف وظایف و راهبردها در این زمینه تسهیل شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: تمام موارد مطرح شده از سوی تجار و سرمایه گداران براساس اولویت پیگیری وتصمیمات خوبی برای حل مشکلات این استان در مرکز کشور گرفته خواهد شد.

نهاوندیان بر رفع موانع تولید و صادرات در منطقه آزاد چابهار تاکید و خاطرنشان کرد: توجه به تجارت و ترانزیت موجب توسعه این منطقه می شود.

تجار و سرمایه گذاران شرکت کننده در این جلسه نیز حل مشکلات ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک پس از گذشت ماه ها را خواستار شده و تصریح کردند: کارخانه های برنج و شمار زیادی از غرفه های منطقه آزاد به خاطر عدم تخصیص ارز و مشکلات و نوسانات ارزی تعطیل شده اند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.