دو هزارو پانصد دانش آموز چابهاری مدرسه دار می شوند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: 2500 دانش آموز محروم‌ترین منطقه آموزشی ایران با همت موسسه مردم نهاد دستیاری به دشتیاری و منطقه آزاد چابهار مدرسه‌دار می‌شوند .

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: شاخص فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان کمتر از 6 متر است که اخلاف فاحشیبا میانگین شاخص فضای آموزشی کشور دارد .
کردی گفت: منطقه آزاد چابهار در راستای مسولیت اجتماعی با مشارکت موسسه مردم نهاد دستیاری به دشتیاری تحول در فضای‌های آموزشی جنوب استان ایجاد می‌کند.
وی افزود: ساخت 83 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان در روستاهای عمدتا محروم چابهار و کنارک آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود همه کلاس‌ها برای مهر 98 آماده شود .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بابیان اینکه شاخص‌های وزارت آموزش و پرورش دشتیاریچابهار را محروم‌ترین منطقه آموزشی کشور برآورد کرده است، گفت: عمده کلاس‌هایدرس و مدرسه‌ها در روستاهای بدشدت محروم و دورافتاده دشتیاری ساخته می‌شود .
به گزارش ایسنا؛ دستیاری به دشتیاری، موسسه‌ای مردم‌نهاد، دانشجویی و جوان محور که می‌خواهد در سیستان و بلوچستان، انقلاب آموزشی کند؛ این موسسه که هزاران کیلومترآن‌طرف‌تر از قلب دانشگاه‌های تهران شروع شده، می‌خواهد به مراتب محرومیت را از محروم‌تریناستان آموزشی ایران بزداید، تمرکز خود را بر محروم‌ترین منطقه آموزشی سیستان و بلوچستان گذاشته است.
به گواه شاخص‌های استانی و کشوری سازمان توسعه و نوسازی مدارس ایران و وزارت آموزش و پرورش، بخش بزرگ آموزشی دشتیاری از توابع چابهار با بیش 150 هزار نفر جمعیت و 29هزار دانش‌آموز، محروم‌ترین منطقه آموزشی ایران است؛ دستیاری یاری به دشتیاری بنا دارددر مدرسه‌سازی، مدرسه‌یاری و مدرسه داری در محروم‌ترین بخش و استان آموزشی ایران انقلاب کند .
موسس دستیاری به دشتیاری گفت: شاکله این موسسه را ما دانشجویان ورودی 92 دانشگاهعلامه بنا نهادیم، ابتدا فعالیت خود را به‌عنوان یکی از کانون‌های دانشگاه علامه تهرانشروع کردیم؛ در این کانون که نخستین کانون خیریه دانشگاه علامه بود، ما کارهای خیریمی‌کردیم .
حسین علیمرادی افزود: ما در مناطق محروم با برگزاری اردوهای جهادی علمی، فرهنگیو آموزشی به محرومان خدمت‌رسانی می‌کردیم، در این اردوها که با اردوهای جهادی بسیجفرق عمده دارد، دانشجویان بنا به تخصص و رشته تحصیلیشان در مناطق محروم خدمات آموزشی، علمی، طراحی و پایش ارائه می‌دانند و برخلاف اردوهای جهادی، ساخت‌وساز را با نظارت به نیروهای پیمانکار بومی واگذار می‌کردند .
علیمرادی تصریح کرد: از سال 92 تا 94 به اردوهای جهادی مشغول بودیم تا اینکه در سال94 با یکی‌از دانشجویان با استعداد دانشگاه آشنا شدیم که اهل دشتیاری بود؛ استعدادهای فراوانی داشت و ما بسیار تعجب آمیز بود؛ بعد که در مورد محرومیت‌های دشتیاری و سیستان و بلوچستان بیشتر تحقیق کردیم، تمام فعالیت کانون خیری را متمرکز بر دشتیاری گذاشتیم و نام کانون را " دستیاری به دشتیاری" گذاشتیم .
وی گفت: دشتیاری محروم‌ترین بخش آموزشی ایران در محروم‌ترین استان آموزشی ایران است؛ این منطقه، 320 مدرسه در بخش‌های مختلف و 29 هزاردانش آموز داردکه عمده‌شان در در مدارس تخریبی و ناایمن و بدون انشعاب برق و یا آب درس می‌خوانند .
موسس دستیاری به دشتیاری ادامه داد: ما در این موسسه خیریه قصد داریم، در عرض 15 سال، 330 مدرسه استاندارد در دشتیاری بسازیم و یا تعمیر و نوسازی کنیم؛ فعالیت این موسسه در حوزه مدرسه سازیاز سال 96 با ساخت اولین مدرسه آغاز شده و تاکنون 3 پروژه شامل بازسازی 10 کلاس درسو ساخت 6 کلاس با اعتباری بالغ 510 میلیون تومان انجام دادیم وهم‌ اکنون 2 مدرسه 6و 3 کلاسه را در دست ساخت داریم .
علیمرادی درباره مشارکت با منطقه آزاد چابهار نیز گفت: برای اولین بار است که ما ساختاین تعداد مدرسه را در دستور کار داریم، این 83 کلاس درس قرار است با 50 درصد با اعتبارات خیری موسسه و 50 درصد با اعتبارات منطقه آزاد چابهار ساخته شوند .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.