پاسخ مثبت یونسکو به درخواست ایران برای ثبت جهانی ژئوپارک ارس

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: یونسکو به درخواست ارسال و بررسی پرونده ثبت جهانی ژئوپارک ارس پاسخ مثبت داد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر افزود: کمیسیون ملی یونسکو-ایران طی نامه ای به سازمان جهانی یونسکو، آمادگی ایران برای ارسال پرونده درخواست ثبت جهانی ژئوپارک ارس بعنوان تنها داوطلب از ایران را اعلام کرد.

داداش زاده گفت: روز گذشته دهم تیرماه یونسکو نیز ضمن استقبال از اعلام آمادگی ایران، خواستار ارسال پرونده نهایی تا پایان ماه نوامبر و انجام فرایندهای قانونی بازرسی و ارزیابی نهایی توسط ارزیابان بین المللی شد.

وی از همکاری ژئوپارک جهانی قشم برای ارائه کمک های فنی تشکر کرد.

گفتنی است؛ است هفته گذشته عضو کمیسیون ملی یونسکو در ایران از آخرین اقدامات منطقه آزاد ارس در ژئوپارک ارس بازدید کرد و گفت: برای ثبت جهانی ژئوپارک ارس اقداماتی خوبی انجام شده و به عنوان دومین ژئو پارک خاورمیانه و با امتیاز بالا توسط ارزیابان یونسکو ثبت خواهد شد.

سید علی چاوشیان در جریان بازدید از ژئوپارک ارس با اشاره به توجه ویژه یونسکو به ژئوپارک ها، گفت: شهریورماه امسال پرونده ژئوپارک ارس از طریق ثبت جهانی ژئوپارک ارسدر ایران به سازمان جهانی یونسکو ارسال می‌شود و ارزیابان این سازمان بهار سال آینده برای آخرین بازدید جهت تایید پرونده و ثبت جهانی آن به این منطقه می آیند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.