نخستین گردهمایی انجمن دوست داران میراث فرهنگی قشم برگزار شد

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از همکاری جامعه محلی در معرفی و حفظ داشته های میراث فرهنگی جزیره به عنوان یکی از مهم ترین عوامل جذب گردشگران یاد کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ طاهره شهرکی در نخستین گردهمایی انجمن دوست داران میراث فرهنگی قشم، افزود: برنامه ریزی و مستندسازی روایات و داستان های بزرگان و تمرکز بر میراث تاریخی جزیره با کمک جامعه محلی به منظور توسعه صنعت گردشگری، یکی از اهداف این انجمن می باشد.
شهرکی با تاکید بر ظرفیت هایی نظیر موسیقی سنتی، بازی های محلی و برگزاری آیین های بومی جزیره افزود: گنجینه بی نظیر میراث ملموس و ناملموس قشم، مزیتی غیرقابل رقابت بین تمامی نقاط گردشگری داخلی و خارجی است.
به گفته وی، تشکیل نخستین انجمن دوست داران میراث فرهنگی جزیره که با استقبال و حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مواجه شده، می تواند خلاء ناشی از کمبود زیرساخت های فرهنگی جزیره را پر کند.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم با اشاره به وظایف اعضای این انجمن و تاکید بر ضرورت حضور فعال بانوان قشمی در این مجموعه، ادامه داد: برگزاری نشست ها و گردهمایی های منسجم و با برنامه در مناطق مختلف جزیره با موضوع میراث فرهنگی و تهیه لیستی از معتمدین، بزرگان و نخبگان این بخشی از اقدامات این انجمن است.
شهرکی در پایان از آمادگی این مدیریت برای واگذاری اجراییات تمامی برنامه های حوزه میراث فرهنگی قشم به این انجمن خبر داد و بر حمایت از این انجمن تاکید کرد.
گفتنی است، نخستین گردهمایی انجمن دوست داران میراث فرهنگی قشم با مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم، روز یک شنبه 16 تیر ماه در محل این مدیریت برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.