صادرات بیش از 8 میلیون دلار کالا از قشم

مدیرکل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال تاکنون 8 میلیون و 300 هزار دلار کالای صنعتی از قشم به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش فرینا به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ محمد مهدی برنجی افزود: در این مدت سه میلیون و 800 هزار دلار کالا به سرزمین اصلی صادر شده است.
برنجی گفت: از ابتدای سال تاکنون 15 میلیون دلار کالا به قشم وارد شد که 12 میلیون دلار آن شامل کالای سرمایه‌ای از جمله تجهیزات و ماشین آلات کارخانه‌ای بود.
وی افزود: پارسال در مجموع 30 میلیون دلار کالا به خارج از کشور و 18 میلیون دلار کالا به سرزمین اصلی صادر و 43 میلیون دلار کالا از خارج کشور به جزیره قشم وارد شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شمش سرب و روی، سیمان و کلینکر، ماهی خشک و عطر و ادکلن کالا‌هایی هستند که از جزیره قشم به مقصد کشور‌هایی مانند ویتنام، امارات متحده عربی و عمان صادر شده است.
برنجی گفت: در سه ماهه نخست امسال 15 مجوز فعالیت صنعتی در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت محصولات غذایی و آشامیدنی، پوشاک، محصولات شیمیایی، وسایل نقلیه موتوری و ... صادر شده است.
وی افزود: 25 میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی شهرک صنعتی تولای قشم اختصاص داده شده که برای تامین گاز، فیبر نوری و آسفالت در نظر گرفته شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در این شهرک لوله کشی گاز انجام شده است و در 10 روز آینده، گاز به شبکه تزریق و آزمایش‌ها انجام می‌شود و در صورت موفقیت آزمایش، طرح روکش آسفالت مسیر‌های شهرک نیز آغاز می‌شود.
شهرک تولا هزار و 300 هکتار وسعت دارد و چهار هزار و 200 قطعه صنعتی در آن پیش بینی شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.