معاون اول رییس جمهور تاکید کرد:

راه اندازی کارخانه آلومینیوم جنوب روند توسعه استان فارس را تسریع می‌کند

معاون اول رییس جمهور بر ضرورت تکمیل طرح‌های مهم نیمه تمام در کشور تا پایان دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی تاکید کرد و گفت: درحال حاضر یک دوره دو ساله از دولت دوازدهم پیش رو باقی مانده و تعداد زیادی طرح‌های نیمه تمام در کشور وجود دارد که باید تلاش کنیم با برطرف کردن موانع پیش روی اتمام طرح‌های نیمه تمامی که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند، این طرح‌های مهم و تاثیر گذار تا پایان عمر دولت دوازدهم به نتیجه برسند.

به گزارش فرینا به نقل از سایت معاون اول رییس جمهور، دكتر اسحاق جهانگيري ظهر امروز (سه شنبه) در جلسه بررسي توسعه اقتصادي جنوب استان فارس كه در شهرستان لامرد برگزار شد اظهار داشت: معمولا با تغيير دولت ها، روند تكميل برخي طرح هاي نيمه تمام دست خوش تغييرات شده و ممكن است تعدادي از پروژه ها و سرمايه گذاري هاي مهم متوقف شوند و يا گاهي تكميل آنها سالها به طول بيانجامد. 
دكتر جهانگيري با اشاره به توطئه ها و فشارهاي آمريكا بر ملت ايران خاطر نشان كرد: مهمترين هدف آمريكا از اعمال تحريم ها فروپاشي نظام و ضربه زدن به ايران بود و حداقل هدفي كه دنبال مي كردند اين بود كه بتوانند اقتصاد كشور را با فروپاشي و اخلال مواجه كنند كه به فضل الهي در رسيدن به اين اهداف موفق نشدند اما تلاش كردند كه با اخلال در واردات برخي قطعات مورد نياز طرح ها و پروژه هاي مهم، روند توسعه كشور را متوقف كنند. 
وی با اشاره به توطئه هاي آمريكا در جلوگيري از پيشرفت كشورهاي در حال توسعه تصريح كرد: در گزارشي آمده بود كه سازمان سيا آمريكا ماموريت داشت كه در اجراي برنامه هاي توسعه كشورهاي بلوك شرق اخلال ايجاد كرده و چهره مديراني كه به دنبال توسعه و اجراي كارهاي بزرگ بودند را تخريب كند.
معان اول رييس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به بازديد از شركت پترو پيمان دانا در شهرستان مهر خاطر نشان كرد: براساس گزارش ها، از اكنون تا اوايل سال 1400 زمان جهش صنعت پتروشيمي است و اگر 20 طرح مهم پتروشيمي كه در كشور در دست اجرا است به اتمام و بهره برداري برسد، ظرفيت پتروشيمي ايران از 60 ميليون تن به 90 ميليون تن خواهد رسيد كه اتفاقي كم سابقه در كشور خواهد بود. 
دكتر جهانگيري همچنين با اشاره به بازديد خود از مجتمع صنايع آلومينيوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تصريح كرد: احداث اين كارخانه از سالهاي گذشته مورد بحث بود و احداث اين كارخانه در شهرستان لامرد را مي توان يكي از دستاوردهاي برجام برشمرد چرا كه پس از برجام بيش از يك ميليارد دلار از طريق فاينانس و گشايش ال سي براي اين كارخانه سرمايه گذاري شد و خوشبختانه امروز تقريباً تكميل شده و مي تواند ظرف چند ماه آينده به عنوان يكي از مدرن ترين كارخانه آلومينيوم كشور كار خود را آغاز كند. 
وی با بيان اينكه آلومينيوم از فلزات مهم رنگي است كه نقش تعيين كننده اي در همه رشته هاي صنعتي دارد، خاطر نشان كرد: وقتي ايران در دهه چهل كارخانه آلومينيوم اراك را راه اندازي كرد هيچ كشوري در منطقه توليد آلومينيوم نداشت اما پس از آن روند توسعه اين صنعت در كشور با كندي مواجه شد چرا كه مواد اوليه مورد نياز اين صنعت وارداتي است. 
معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه راه اندازي مجتمع صنايع آلومينيوم جنوب مي تواند روند توسعه شهرستان لامرد،‌استان فارس و حتي كشور را تسريع كند، گفت: ظرفيت هاي صنعتي موجود در اين منطقه نه تنها به پيشرفت استان كمك مي كند بلكه مي تواند كشور را وارد دوره جهش صنعتي كند. 
دكتر جهانگيري در ابتداي اين جلسه نيز ضمن گراميداشت ياد و خاطره معلم شهيد خود شهيد نصيري لاري از شهداي هفتم تير كه به همراه شهيد آيت الله دكتر بهشتي به شهادت رسيد اظهار داشت: بخش زيادي از حركت هاي انقلابي مردم سيرجان از روحيه انقلابي اين معلم شهيد و متدين تاثير پذيرفته است. 
وی همچنين با اشاره به اينكه شخصيت ها و چهره هاي ديني و سياسي متعددي نظير حجت الاسلام علوي وزير اطلاعات و حجت الاسلام موسوي لاري نيز از چهره هاي برجسته استان فارس هستند افزود: مردم استان فارس مردمي مومن و با وفا هستند و وفاداري آنها در مقاطع مختلف زبانزد بوده و حق اين مردم است كه از استاني توسعه يافته برخوردار باشند.
در اين جلسه استاندار فارس نيز گزارشي از برنامه هاي اجرا شده در راستاي رونق توليد، سرمايه گذاري و كمك به معيشت مردم استان ارائه كرد و گفت: كمك به واحدهاي توليدي و فعاليت مجدد بنگاه هاي اقتصادي كه با توقف مواجه شده اند نيز در دستور كار استان بوده و با دستاوردهاي خوبي همراه بوده است. 
فرمانداران لامرد، مهر و يكي از نمايندگان مردم اين استان در مجلس شوراي اسلامي نيز به بيان ديدگاه ها و نظرات خود و ضرورت هاي توسعه استان پرداختند.

گفتنی است؛ دکتر اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) با حضور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از بخش های مختلف پروژه در دست احداث کارخانه تولید آلومینیوم دیدن کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.