امکان رفع تعهد ارزی برای کالاهای وارده به مناطق آزاد فراهم شد

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برابر بخشنامه بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران امکان رفع تعهد ارزی برای کالاهای وارده به مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد ماکو فراهم شد.

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه افزود: برای تعهدات ارزی از تاریخ یک فروردین ۹۷ ، با صدور و ارائه پروانه گمرکی صادره توسط گمرکات مستقر در مناطق آزاد و یا با ارايه گواهی ورود کالا به مناطق آزاد صورت رفع تعهد ارزی صورت می گیرد. 
جلیلی با اشاره به اینکه برای تعهدات ارزی قبل از تاریخ مذکور، درصورت تامین ارز،  تسویه ارزی با تنظیم و تکمیل فرم گواهی ورود کالا به منطقه آزاد انجام می شود گفت: در صورت اخذ تسهیلات از حساب ذخیره ارزی یا صندوق توسعه ملی، تسویه ارزی مطابق دستورالعمل ابلاغی صورت می گیرد. 
وی افزود: سازمان منطقه آزاد نسبت به راه اندازی ونهایی کردن بهره برداری از سامانه امورگمرکی بومی سازی شده از طریق دبیرخانه اقدام می کنند. 
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو تاکید کرد: قبل از انجام پروسه رفع تعهد ارزی، با تشکیل اظهارنامه گمرکی در سازمان هر منطقه و درج ارزش (tsc) نسبت به اخذ عوارض مصوب اقدام می شود. 
گفتنی است؛ فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی مستقر در منطقه می توانند اطلاع کافی از نحوه و فرآیند رفع تعهد ارزی به سازمان منطقه آزاد معاونت اقتصادی مراجعه و یا با شماره ۳۱۰۰-۰۴۴ تماس حاصل نمایند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.