با حضور دژپسند و شریعتمداری برگزار شد؛ 

امضای تفاهم نامه "تبادل داده و اطلاعات" بین وزارت اقتصاد و وزارت تعاون

 تفاهم نامه "تبادل داده و اطلاعات" فیمابین وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور دکتر فرهاد دژپسند و محمد شریعتمداری امضا شد. 

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در این آیین که در محل ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ برگزار شد، امضای این تفاهم نامه بین دو وزارتخانه را اقدامی در راستای شکل گیری نظام الکترونیکی مالیاتی کشور عنوان کرد.
 فرهاد دژپسند با بیان اینکه افزایش پایه مالیاتی و بستن مسیرهای فرار مالیاتی از جمله اهداف اقتصاد هوشمند است، امضای تفاهم نامه مذکور "تبادل داده و اطلاعات" فیمابین وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را گامی موثر در این راستا ارزیابی کرد و گفت: اقتصاد ایران باید به گونه ای سازمان دهی شود که از اقتصاد مقاومتی به سمت و سوی اقتصاد هوشمند برود.
دژپسند یادآور شد: در پروژه اقتصاد هوشمند بسیاری از مولفه ها از جمله مالیات، بانکداری، بیمه، بازار سرمایه، فضای کسب و کار و ...  دیجیتالیزه و هوشمند می شود.
وی افزود: برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست که کسب مجوز شروع کسب و کار اینقدر طولانی باشد و باید همه مراحل، در این ارتباط، به صورت پنجره واحد بین دستگاه ها انجام شود.
وزیر اقتصاد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یکی از دستگاه هایی خواند که دارای روابط خوب دو جانبه با این وزارتخانه بوده و با استقبال و همکاری بسیار مناسب، موجب شد، به سرعت تفاهم نامه  "تبادل داده و اطلاعات" فیمابین دو وزارتخانه امضا شود.
 دژپسند با ابراز امیدواری بابت اینکه این همکاری ها در سطح مالیاتی باقی نمانده و به سرعت به سایر حوزه ها تعمیم پیدا کند، گفت: معتقدیم، همانگونه که فرآیند امضای تفاهم نامه به سرعت پیش رفت، فرآیند اجرایی شدن آن هم به همین شکل پیش برود.
 وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین از همکاری وزارت راه و ترابری و ارتباطات و فنآوری اطلاعات  با وزارت اقتصاد در این ارتباط یاد کرد و گفت، به زودی تفاهم نامه های مشابهی با این وزارتخانه ها نیز به امضا خواهد رسید.
 دژپسند تاکید کرد: وزارت اقتصاد برای  الکترونیکی نمودنِ همه امور، تا پایان دولت دوازدهم عزم جدی دارد و امیدواریم، بتوانیم در این مدت، گام هایی هم برای هوشمند سازی اقتصاد برداشته شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.