زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فراهم شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: با پذیرش اعمال تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر این منطقه از بن‌بست خارج و زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در آن فراهم شده است.

به گزارش فرینا، حسین نامور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر مساحت منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را یک‌هزار و 880 هکتار دانست و اظهار داشت: از این میزان مساحت 500 هکتار آن به سرمایه‌گذاران واگذار شده که 50 هکتار آن انبار ویژه نگه‌داری کالاهای تجاری است.
نامور، از فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این منطقه ویژه 65 واحد تولیدی و صنعتی فعال و 30 واحدهم نیمه فعال و راکد است.
وی ویژگی‌های این منطقه برای سرمایه‌گذاری را مورد اشاره قرار دادو بیان کرد: معافیت مالیاتی، صادرات و واردات کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی برای پردازش، تولید، تبدیل، تکمیل و افتتاح، سرمایه‌گذاری برای اتباع داخلی و خارجی و صادرات، ترانزیت، ترانشیپ و صدور مجدد کالا بدون تشریفات گمرکی و استفاده از تخفیف ویژه در هزینه‌های بندری از جمله ویژگی‌های منطقه ویژه اقتصادی است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از برقراری تخفیف 20 درصدی سودبازرگانی‌در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبر داد و افزود:با پیگیری‌های استاندار بوشهر و همکاری رئیس کل گمرک کشور تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی ورود و خروج کالا در منطقه ویژه اقتصادی بوشهرکه از سال 93 تاکنون اعمال نمی‌شد برای رونق این منطقه ویژه، مجددا مورد موافقت قرار گرفت.
نامور، با بیان اینکه با اعمال تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی، منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از بن‌بست خارج شده است خاطر نشان کرد: اکنون تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی در منطقه ویژه عملیاتی شده که این مهم زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر در این منطقه فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه این منطقه ویژه به عنوان پسکرانه بندر بوشهر محسوب می‌شود گفت:در اجرایی شدن تخفیف 20 درصدی سودبازرگانی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر زمینه وارد شدن 10 هزار کانتینرکالای تجاری فراهم شده که افزون بر 200 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با قدردانی از رئیس کل گمرک کشور، وزیر اقتصاد و دارایی و استاندار بوشهر در برقراری تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خاطر نشان کرد: اجرای تخفیف 20 درصدی سود بازرگانی زمینه رشد و شکوفایی بیش از پیش منطقه ویژه اقتصادی بوشهر واعتلای سطح تجارت و بازرگانی استان بوشهر فراهم می‌کند.
نامور، با اشاره به فعالیت 60 شرکت تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خاطر نشان کرد:این واحدهای اقتصادی صنعتی در زمینه تولید انواع محصولات مانند تامین مواد اولیه محصولات دارویی، شویندگی، صنایع پایین دستی پتروشیمی، چاپ، عمل آوری آبزیان و دیگر حوزه‌ها فعالیت می‌کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.