افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در بندر چابهار با افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا

افغانستان به عنوان یکی از کشورهای همسایه 95 درصد کالاهای مورد نیازش را از طریق واردات تامین می کند ، استفاده از این بندر به عنوان یکی از بنادر اصلی منطقه ، امن ترین و کم هزینه ترین راه انتقال کالاهای این کشور است .

به گزارش فرینا به نقل از پرتال حمل و نقل، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت : با توجه به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بندر چابهار این بندر مزیت و فرصت های سرمایه گذاری مناسبی دارد .
بهروز آقایی درباره سرمایه گذاری در بندر چابهار، افزود: 12 شرکت در بندر چابهار سرمایه گذاری کرده اند و 11 قرارداد سرمایه گذاری نیز در حال انعقاد است، با توجه به این مهم پیش بینی می شود تا پایان امسال سرمایه گذاری قابل توجهی در این بندر جذب شود. سرمایه گذاران خارجی و داخلی، بندر چابهار را به عنوان محل سرمایه گذاری خود انتخاب کرده اند و طی سال های اخیر شاهد روند افزایشی تعداد سرمایه گذاران در این بندر بوده ایم .
آقایی گفت: با توجه به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بندر چابهار به هشت و نیم میلیون تن در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، این بندر مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری مناسبی دارد . بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور از نظر دریایی و زمینی قابلیت های بسیار خوبی دارد، این بندر به دلیل قرار داشتن در خارج از حوزه خلیج فارس و محدودیت های احتمالی می تواند نقش بسزایی در افزایش سطح تجارت دریایی کشور داشته باشد .
وی با بیان این که اقدام های زیادی در حوزه دریایی بندر چابهار انجام و این بندر به تجهیزات دریایی مدرنی مجهز شده است ، ادامه داد: بندر چابهار از نظر دریایی بسیار می تواند حائز اهمیت باشد، زیرا حلقه اتصال کشورهای محصور در خشکی مانند افغانستان و کشورهای حوزه cis به دریا است. افغانستان به عنوان یکی از کشورهای همسایه 95 درصد کالاهای مورد نیازش را از طریق واردات تامین می کند، استفاده از این بندر به عنوان یکی از بنادر اصلی منطقه، امن ترین و کم هزینه ترین راه انتقال کالاهای این کشور است .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.