راه اندازی دفتر بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اولین دفتر تجار و بازرگانان بخش خصوصی کشور افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار را افتتاح کرد .

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، بهروز آقایی در آیین افتتاح و بهره برداری از اولین دفتر بخش خصوصی کشور افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار اظهار کرد: بندر چابهار پذیرای تجار و صاحبان کالای کشورهای مختلف علی الخصوص کشورهای هند و افغانستان است و سایر کشور ها هم میتوانند با پیوستن به توافقنامه چابهار از تخفیفات و امکانات این بندر اقیانوسی بهره ببرند .
وی با بیان اینکه تلاش می کنیم کالا در سریع ترین زمان از بندر خارج شود و نگرانی تجار از این بابت به حداقل ممکن برسد، گفت: تا زمانی که کالا در بندر است باید تجار با صرف کمترین زحمتی مواجه شوند و خدمات دهی مناسب باشد که این مهم در دستور کار تمامی واحد های قرار دارد .
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هرچقدر بار بیشتری به سمت چابهار گسیل شود تخفیفات و تشویقات بیشتری به تجار اعطا می شود .
آقایی با بیان اینکه نسبت به کشور افغانستان احساس قرابت و دوستی می کنیم، افزود: وجود جمعیت زیاد افغانستانی های مقیم ایران و اشتراکات فرهنگی زیاد بین دو ملت ایران و افغانستان و بازاریابی های گسترده تیم اقتصادی اداره کل موجب شده تا تجار افغانستانی در این بندر حضور یابند .
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بندر چابهار توقعاتی که تجار دارند را بتواند به بهترین نحو ممکن براورده سازد .
همچنین در این مراسم، سید نجیب قبادی رئیس دفتر شرکت حماس قبادی افغانستان در بندر چابهار اظهار کرد: ضرورت دارد تا کالاهای افغانستان به صورت مستقیم از چابهار ترانزیت شود و در بارگیری و تخلیه کمترین تأخیر صورت پذیرد .
قبادی گفت : اگر مشوق ها و تخفیفات پایدار باشد و خدمات در کوتاهترین زمان ارائه شود می توانیم تمام کالاهای خود را از طریق بندر چابهار حمل کنیم .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.