آمادگی فرودگاه پیام برای شروعی دوباره

فعالیت فرودگاه بین المللی مسافری پیام البرز آرزویی که در شهریور ماه سال گذشته محقق شد و رویای پرواز از این استان پس از سال ها به همت دولت تدبیر و امید محقق شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، شهریور ماه سال گذشته بود که نخستین پرواز از مشهد مقدس در فرودگاه پیام به زمین نشست؛ فرودگاهی که تا پیش از این سال ها بود که مسافری شدن آن بر زمین مانده بود.
امروز به همت دولت تدبیر و امید و تلاش مسئولان استانی این رویای دیرینه محقق و پروازهای مسافری از این فرودگاه محقق گردیده است.
هفته ای ۲ پرواز از این فرودگاه صورت می گرفت اما مسئولان به دنبال گسترش پروازها به دیگر مسیرها بودند و توسعه این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت.
اما پس از مدتی فعالیت این فرودگاه دچار وقفه شد و ماه ها است که پروازی از فرودگاه مسافری پیام البرز که می توانست نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی پروازها از فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) داشته باشد صورت نمی گیرد.
مجموعه استانی دست به دست هم داده و تمامی تلاش ها بر این موضوع معطوف شد تا بار دیگر پروازهای مسافری از این فرودگاه با توجه به ظرفیت های بسیار آن از سر گرفته شود.
استاندار البرز بارها بر راه اندازی مجدد این فرودگاه تاکید و مجموعه استانی بسیج شدند تا این مهم محقق گردد.
عزیزاله شهبازی، برای این مهم حتی فرصتی تعیین کرد تا ضوابط و استانداردها در این فرودگاه رعایت شود تا بار دیگر شاهد از سرگیری پروازها در آن باشیم.
این تلاش ها امروز سه شنبه نتیجه داد و در بازدیدی که وزیر راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری از ظرفیت های این فرودگاه داشته اند مقرر گردید تا با توجه به اینکه مشکلات فرودگاه برطرف شده در جلسات پیش روی هیات دولت مطرح تا به گفته وزیر ارتباطات از چهارشنبه هفته آینده شاهد از سرگیری مجدد پروازها از پیام باشیم.
به گفته مسئولان نواقص فرودگاه برطرف و برای از سرگیری پروازها در آن مشکلی وجود ندارد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در این خصوص به خبرنگاران گفت: این آمادگی در فرودگاه وجود دارد تا هر لحظه ای که مجوز داده شود، پروازها از این فرودگاه از سرگرفته شود.
با دیداری که امروز وزیران راه و ارتباطات از مجموعه داشتند تصمیات خوبی در این خصوص اخذ و با توجه به حضور معاون اول رئیس جمهوری در استان و نظر مثبت ایشان در این رابطه، مقرر شده تا این موضوع فردا در جلسه هیات دولت مطرح شود.
نادر ثناگو مطلق تاکید کرد: آمادگی در فرودگاه وجود دارد که هر زمان که مجوز بدهند با ایرلاین ها هماهنگ و پروازها را از سر گیرم.
به گفته ثناگو مطلق در صورت تصویب آغاز فعالیت مسافربری، هفته ای ۲ پرواز به سمت مشهد و کیش از این فرودگاه انجام و با توجه به ظرفیت های پیام پیش بینی می شود که روند پروازها در آن توسعه یابند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.