توسعه فاز 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی متناسب با طرح آمایش سرزمین و ظرفیت های فعلی منطقه

سیاستگذاری کلان و برنامه ریزی برای تامین خوراک طرح های جدید در فاز 2 منطقه ویژه با حضور مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بررسی شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار نیپنا، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر روز گذشته پس از بازدید از اراضی منتخب برای توسعه صنعت پتروشیمی در فاز 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی باید متناسب با طرح آمایش منطقه توسعه یابد و در این مسیر توجه به ظرفیت های موجود در تامین خوراک طرح های آتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

محمدی افزود: محل جدید به دلیل موقعیت استراتژیک و مناسب خود می تواند منجر به تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی شود.
وی با بیان اینکه سبد متنوعی از خوراک را می توان برای این منطقه اختصاص داد گفت: استفاده از گاز طبیعی از طریق خط لوله ششم سراسری، بهره گیری از پروپان وبوتان پالایشگاه گاز بید بلند، استفاده از ظرفیت مازاد خط لوله اتیلن غرب، بهره گیری از خوراک موجود در مجتمع های بالادستی و میان دستی فاز1 وهمچنین خوراک های قابل انتقال در میدان های نفتی و NGL ها و نیز جمع آوری گازهای همراه می توانند پتانسیل مناسب تامین خوراک این منطقه باشند.
معاون وزیر نفت افزود: برنامه ریزی دقیق وجامع برای احداث واحدهای جدید ضرورت داردو لازم است مطالعه دقیق وکارشناسی در تمام ابعاد صورت پذیرد تانهایتا منجر به افزایش ظرفیت صنعت پتروشیمی در این منطقه شود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه 2000 هکتار زمین برای توسعه پتروشیمی در منطقه ماهشهر در نظر گرفته شده گفت: پس از اخذ مجوز های لازم باید با جدیت به سمت اقدامات فنی و مهندسی و تامین زیر ساخت ها حرکت نماییم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.