توسعه انسانی باید مبدأ قرار گیرد

سرپرست دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: برای حل مشکلات منطقه، توسعه انسانی و اجتماعی باید مبدأ قرار گیرد.

به گزارش فرینا، منصور زراء نژاد در نشست هم اندیشی برگزاری اولین جشنواره مهارت در منطقه، ضمن اعلام هرگونه همکاری در برپایی این جشنواره و آمادگی لازم جهت نهضت توانمند سازی در جهت توسعه انسانی گفت: ابتدا در جهان تصور می شد توسعه رویکرد اقتصادی دارد و اگر در این بعد رشد پیدا کنیم مشکلات کشورها حل خواهد شد.

منصور زراء نژاد افزود: اما خیلی زود مشخص شد که این دیدگاه رویکرد جامعی نبوده و بعد از چندین دوره در نهایت دنیا به این نقطه رسید که توسعه انسانی باید مبدأ و خط مقدم بر توسعه اقتصادی باشد.

زراء نژاد با بیان اینکه سازمان های بین المللی رویکردهای مختلفی در جهت توسعه انسانی مطرح کردند تا در نهایت این مسیر کامل تر شد، عنوان کرد: شعاری که اساس رویکرد جدید توسعه شد این بود که انسان غایت توسعه است و همزمان وسیله و علت آن. بعد از آن مبحث توانمند سازی در جهان مطرح شد و هرچه که این چرخه تکمیل تر شد ماحصلش نیروی انسانی با کیفیت، آموزش دیده و با مهارت بالاتری بود.

او تأکید کرد: امروز جهان و سازمان های بین المللی متوجه این هستند که تمام مواردی که برای تقویت مهارت انسان لازم است تکاملش در رشد قابلیت های اوست.

سرپرست دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: در کشور ما نیز به دستور مقام معظم رهبری مدتی است طرح تحول علوم انسانی شروع شده و حول آن شورای انقلاب فرهنگی کارگروه های متعددی را تشکیل داده است.

زراء نژاد در نهایت تصریح کرد: اصل قضیه این است که کشور توسعه پیدا نمی کند مگر اینکه انسان ها را متحول کنیم و یکی از راه های آن نهادینه کردن آموزش های مهارتی و آکادمیک در کنار یکدیگر است؛ تا زمانی که متخصصین ما به مهارت های زندگی و شغلی آشنا نباشند، نمی توانند از تحصیلات آکادمیکشان به خوبی استفاده کنند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.