مجوز صنایع ۱۰ روزه صادر می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت، بهبود فضای کسب و کار را از اولویت های این وزارتخانه برشمرد و گفت: میانگین زمان صدور مجوز برای صنایع کوچک، متوسط و بزرگ نزدیک به ۱۰ روز است و با برنامه های جدی دولت، این مدت زمان کاهش خواهد یافت.

به گزارش فرینا، «رضا رحمانی»‌ امروز (یکشنبه) ‌در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در جمع خبرنگاران افزود:‌ در این زمینه در تلاشیم به صورت پنجره واحد و با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و تحت وب، حضور افراد برای ارائه خدمات را به حداقل برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان خاطرنشان کرد: بی‌تردید یکی از مصداق های تولید ملی، رونق بخش ساخت مسکن است و فعال شدن این بخش جزو اولویت های امسال دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد بخش ساختمان بتواند به عنوان پیشران و موتور محرک تولید کشور عمل کند و این نمایشگاه نیز در همین راستا برپا شده است.

رحمانی اظهار داشت:‌ یکی از اولویت های امسال وزارت صنعت، فعالسازی ظرفیت های غیرفعال واحدهای تولید است و تحرک بخش مسکن می تواند منجر به فعالسازی سایر بخش ها شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بسیاری از کالاهایی که در این نمایشگاه آورده شده است به کشورهای اروپایی صادرات می شود و نشانگر این است که سطح فناوری، کیفیت و قیمت این کالاها قابل رقابت در بازارهای جهانی است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از رشته های صنعت ساختمان ظرفیت تولید مازاد نیز داریم، گفت: به عنوان نمونه ظرفیت تولیدمان در کاشی و سرامیک دو برابر مصرف کشور است که این ظرفیت مازاد می تواند به سمت صادرات برای ارز آوری بیشتر سوق داده شود.

رحمانی یادآور شد: تحریم ها با نوسانات ارزی که به وجود آورده، صادرات را در این حوزه از توجیه بیشتری برخوردار کرده است، در حوزه واردات نیز گلوگاه های موجود شناسایی شده و به سمت ساخت داخل می رویم ، زیرا در این حوزه دارای منابع خدادای هستیم.

ورود استارت آپ ها و توسعه صنعت ساختمان 

وی، ورود استارت آپ ها را موجب توسعه این صنعت دانست و بیان داشت: برگزاری نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در هفته گذشته، در واقع پیوند دانشگاه و شرکت های دانش بنیان با همه بخش های صنعت بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در نمایشگاه صنعت ساختمان امسال نیز حدود ۴۰ شرکت استارت آپی وجود دارد که سبب توسعه جهشی این بخش خواهد شد.

رحمانی در ادامه افزایش سطح کیفی محصولات و تولید با داتش روز جهان را از جمله مزایای حضور استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان دانست و تاکید کرد: امسال یکی از محورهای هفتگانه برنامه های وزارت صنعت، موضوع فناوری و حضور شرکت های دانش بنیان در تولید است که در قالب چند برنامه با وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری پیگیری می شود.

آیین افتتاح نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد.

نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از ٦ تا ٩ مرداد ادامه خواهد داشت.

٨٠ هزارمترمربع فضای طراحی شده برای حضور شرکت‌های خارجی و داخلی در این نمایشگاه اختصاص داده شده است.

١٢ کشور خارجی در این نمایشگاه شرکت کرده اند. ۹۵۰  غرفه نیز در اختیار شرکت‌های حاضر در نمایشگاه قرار گرفته است.

چین، کره، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، سوئد و کانادا از جمله کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.