سفیر هند در هشتمین نشست کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی ایران و هند مطرح کرد:

ارائه مشوق ها و تخفیف ۴۰ درصدی دولت هند به خطوط کشتیرانی فعال در چابهار

سفیر جمهوری هند در ایران با اشاره به "تاثیر بسیار زیاد بندر چابهار بر اقتصاد دو کشور ایران و هندوستان و همچنین کشور های همجوار"، تاکید کرد: افزایش جدابیت بندر چابهار و شناسایی صاحبان خطوط کشتیرانی، دو هدف راهبردی دولت و وزارت کشتیرانی هندوستان در چابهار است.

به گزارش فرینا، قدم درمندرا؛ در هشتمین نشست همکاری های بندری و دریایی ایران و هندوستان گفت: تفاهم نامه چابهار در بالاترین سطح بین دو کشور امضا شده که نشان دهنده اهمیت استراتژیک این موضوع دارد.
سفیر هندوستان با بیان اقدمات دولت و وزارت کشتیرانی هندوستان در ایجاد مشوق و ارائه تخفیف ۴۰ درصدی به شرکت های کشتیرانی فعال در چابهار، تصریح کرد: تعهد سیاسی هند در زمینه توسعه چابهار کماکان به قوت خودش باقی است.
او با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی روابط بازرگانی دو کشور هند و ایران طی سال های اخیر، ابراز امیدواری کرد: با مکانیزم تجاری اتخاذ شده بین دو کشور، بازرگانی هند در ایران از ۱۷ میلیارد به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.
این مقام مسئول در دولت هندوستان همچنین با اشاره تعهدات این کشور در زمینه تامین تجهیزات بندر چابهار ، خاطرنشان کرد: وزارت کشتیرانی هندوستان در زمینه تجهیزات و مزایای بندر چابهار به شرکت های کشتیرانی در هند اطلاع رسانی کرده و از آنها خواسته تا از بندر چابهار استفاده کنند.
سفیر جمهوری هند در ایران همچنین از فشار دولت هند به اگزیم بانک این کشور مبنی بر حل و فصل مسائل باقی در ایران خبر داد.
قدم درمندرا در ایران همچنین اظهار داشت: تا پیش از این تاج محل به عنوان نماد همکاری ها بین دو کشور ایران و هندوستان شناخته می شد ؛ اما الان بندر چابهار را باید به عنوان نماد همکاری های دو کشور بدانیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.