مطالعات احداث شهرک صنعتی مشترک ماکو و ترکیه انجام شد

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ به منظور تقویت روابط با همسایگان، برنامه ریزی های خوبی انجام شده و در حوزه صنعت مطالعات احداث شهرک صنعتی مشترک ایران ـ ترکیه در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش فرینا، فرزاد بازیار در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه افزود: از طریق این شهرک علاوه برای هم افزایی توانمندی دو طرف؛ امکان سرمایه گذاری های مشترک افزایش یابد.

بازیار با اشاره به اینکه در حوزه های گردشگری و معدنی نیز برنامه های متفاوت توسط واحدهای مربوطه صورت گرفته است گفت: مرمت بیشتر آثار و بناهای تاریخی نیز امسال به پایان می رسد. 

او در خصوص جانمایی طرح های سرمایه گذاری نیز گفت: بر اساس آمار ثبت شده در پایگاه اطلاعات جغرافیایی این سازمان، از مجموع درخواست های ارسالی از ابتدای سال 97 تا پایان اردیبهشت 98 تعداد 261 درخواست توسط معاونت عمرانی این سازمان مورد بررسی و جانمایی قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: از لحاظ نوع فعالیت 29 درصد مربوط به بخش معدن، 22 درصد صنعت، 18 درصد کشاورزی، 17 درصد دامپروری و شیلات، 10 درصد گردشگری و خدماتی، 4 درصد لجستیک و انبارداری را شامل می شود که 10 درصد از این میزان مربوط به سرمایه گذاری خارجی و 90 درصد مابقی داخلی بوده است.

بازیار در خصوص روند تکمیل ساختمان های جانبی فرودگاه ماکو نیز افزود: در حال حاضر در بخش عوامل میدان پروازی، ترمینال، برج مراقبت، تکنیکال بلاک، برج های نوری اپرون، ساختمان VIP/CIP ، ساختمان ایمنی زمینی و آتش نشانی، هواشناسی و ساختمان های نیروی انتظامی و حفاظت پرواز (سپاه) به عنوان فرودگاه قابل بهره برداری کام  تکمیل می باشد و مجوز مرز هوایی نیز اخذ شده است. 

وی تصریح کرد: صرفاً نواقص مربوط با تأسیسات زیربنایی و محوطه سازی بوده که محوطه سازی تا کنون 70 درصد پیشرفت و تأسیسات زیر بنایی 80 درصد پیشرفت دارد که مطابق با برنامه های زمان بندی جبرانی، تا پایان فصل کاری سال جاری به اتمام خواهند رسید.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه فرودگاه ها، مولتی پروژه بوده و دایم در حال گسترش هستند گفت: فرودگاه ماکو نیز از این موضوع مستثنی نیست.

بازیار در پایان گفت: این سازمان نیز در صورت نیاز و دارا بودن توجیه اقتصادی با توجه به نهایی شدن طراحی روشنایی باند پرواز، کارگو، سیستم سوخت رسانی و ... نسبت به اجرای مرحله ایی موارد مذکور اقدام خواهد نمود و در صورت دارا بودن توجیه اقتصادی طراحی شهرک فرودگاهی نیز در دستور کار این سازمان قرار خواهد گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.