«ارس ریل» گامی در راستای توسعه گردشگری منطقه آزاد ارس

منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از مقاصد پر اهمیت گردشگری ایران در تلاش است تا با گسترش زیرساخت‌های گردشگری موجب رونق این صنعت در تمام فصول سال باشد، به همین منظور قطار تور گردشگری ارس، راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

منطقه آزاد ارس به دلیل وضعیت بهتر آب و هوایی نسبت به بیشتر مناطق کشور، به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل شده است. یکی از مهمترین اهداف، توسعه گردشگری منطقه آزاد ارس بوده که در همین راستا و در سال‌های اخیر توانسته بسیار موفق عمل کند.
ارس در نوروز 98 با 225 برنامه متنوع تفریحی، فرهنگی و هنری توانست میزبان گردشگرانی از شهر‌های مختلف کشور باشد و امروز نیز در تلاش است تا با گسترش زیر ساخت‌های گردشگری موجب رونق این صنعت در تمام فصول سال باشد به همین منظور اولین قطار تور گردشگری ارس، به منظور افزایش تور‌های ملی به این منطقه 30 تیر 98 از مشهد عازم منطقه آزاد ارس شد و قطار دوم نیز اول مرداد از تهران به مقصد ارس حرکت کرد.
در همین خصوص محمدصادق نافذی، مدیرعامل شرکت راحت ریل ارس از طرح مشترک این شرکت با سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: در ادامه بحث‌های گردشگری منطقه و با توجه به اینکه قطار جزو با سابقه‌ترین و امن‌ترین وسایل حمل و نقل بوده و راه آهن تبریز به جلفا نیز جزو اولین قطار‌های برقی ایران است در پی آن بودیم تا با ایجاد ارس ریل این امکان را توسعه و موجب جذب بیشتر گردشگر به این منطقه شویم.

احیای جاده ابریشم باری

نافذی افزود: در سال‌هایی اخیر به نوعی از راه آهن استان غافل بودیم، اما مجددا سازمان منطقه آزاد ارس به احیای آن پرداخت. در بحث راه آهن مسیر کریدور‌های شرقی ـ غربی و شمالی ـ جنوبی در باربری فعال هستند. این قطار برای احیای جاده ابریشم باری که ایران را به اروپا وصل می‌کند، است، راه آهن جلفا به اصلاندوز و جلفا به ترکیه نیز در همین راستا بوده است.
مدیرعامل شرکت راحت ریل ارس گفت: آنچه ما در حال حاضر به آن مشغول هستیم توسعه گردشگری منطقه است و سعی کردیم علاوه بر بحث‌های توسعه فرودگاه و جاده‌های مواصلاتی، به فکر توسعه راه آهن هم باشیم و سعی در تکمیل آن داشتیم.

بسته‌های ایمن برای سفر خانواده‌ها

نافذی گفت: ما مقاصد گردشگری را تحت عنوان «بسته‌های ایمن» برای منطقه آزاد تعریف کردیم تا برای افرادی که از تهران و مشهد قصد سفر با خانواده را دارند، راهی مطمئن و ایمن باشد. در همین راستا قرارداد چارتری با شرکت رجا برای همکاری مشترک بسته ایم؛ لازم به ذکر است که این مسیر از 30 تیرماه راه اندازی شده است.
وی افزود: شرکت راحت ریل ارس در راستای توسعه حمل و نقل مسافری و رونق گردشگری و بازار منطقه آزاد ارس تأسیس شده است و برگزاری تور‌های گردشگری نیز در همین راستا پیگیری می‌شود.
مدیرعامل شرکت راحت ریل ارس تصریح کرد: طی سال‌های اخیر و با مجوز‌هایی که سازمان منطقه ارس در زمینه زیرساخت‌های گردشگری اعطا کرده، افزایش 10 برابری ظرفیت اقامتی، ثبت جهانی کلیسای سنت استپانوس، بازسازی مناطق گردشگری و… موجب توسعه و رشد گردشگری در منطقه آزاد ارس شده است.
وی افزود: هدف ما این است که علاوه بر زمان‌های خاص مانند عید نوروز که گردشگر به منطقه وارد می‌شود؛ بتوانیم در طول سال و فصول مختلف پذیرای گردشگران باشیم.
نافذی در خصوص برنامه‌های پیش رو در جهت توسعه گردشگری منطقه آزاد ارس گفت: برنامه‌های آتی ما شامل خرید واگن اختصاصی است تا بتوانیم به عنوان شرکت ریلی فعالیت کنیم.

ارس ریل، گامی در جهت توسعه گردشگری خارجی

نافذی در خصوص گردشگری خارجی در منطقه آزاد ارس گفت: با توجه علاقه مندی مردم نخجوان و عراق برای سفر به ایران و به خصوص سفر به مشهد مقدس، تلاش بر این است که سفر با استفاده از چارتر ما صورت بگیرد و برنامه ریزی به صورتی است که مسافران بتوانند چند روز را در ارس باشند و از ظرفیت گردشگری ارس نیز استفاده کنند.

جاذبه‌های توریسم درمانی در تبریز

مدیرعامل شرکت راحت ریل ارس با تاکید بر اهمیت گردشگری سلامت در منطقه آزاد ارس گفت: ما در فکر آن هستیم که که بتوانیم تور‌های مشترک و ترکیبی تبریز و ارس را در نظر بگیریم تا بتوانیم هم در منطقه آزاد ارس و هم در استان موجب رونق گردشگری سلامت و توریسم درمان شویم.

** منبع: اقتصاد 24

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.