استقرار یک دستگاه خودروی 6 چرخ آتش نشانی در مرکز خداآفرین

مسئول امداد و نجات سازمان منطقه آزاد ارس از استقرار یک دستگاه خودروی 6 چرخ آتش نشانی با تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مرکز خداآفرین منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، مهدی جلالی با اعلام این خبر گفت: یک دستگاه خودروی ۶ چرخ آتش نشانی با تجهیزات کامل جهت افزایش توانمندی مرکز آتش نشانی و امداد و نجات خداآفرین مستقر شد.
جلالی افزود: اکیب مجربی از اداره امداد و نجات و آتش نشانی سازمان منطقه آزاد ارس نیز جهت انتقال تجربیات، ارتقای سطح مهارت و برگزاری دوره های آموزشی برای پرسنل در مرکز خداآفرین مستقر شد. 
وی تصریح کرد: این اقدام به دلیل رویدادهای اخیر آتش سوزی در مراتع و جنگل های خداآفرین انجام می شود و هدف از برگزاری دوره ها، آمادگی هر چه بیشتر در زمینه آتش سوزی های احتمالی است. 
مسئول امداد و نجات سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به نیازهای مرکز خداآفرین به تجهیزات بیشتر در ماه های گرم سال، خاطرنشان کرد: با توجه به آتش سوزی های اخیر مراتع و قسمت های جنگلی در محدوده مرکز خداآفرین به دلیل فصل گرما و بی احتیاطی برخی از مسافران در زمینه ایجاد حریق، نیاز به حضور ماشین آتش نشانی 6 چرخ احساس می شد و این خودرو با تجهزات کامل آتش نشانی از سوی سازمان منطقه آزاد ارس در اختیار مرکز امداد و نجات و آتشنشانی خداآفرین قرار گرفته است. 
جلالی تجهیزات و زیرساخت های موجود در خداآفرین را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تمام هیدرانت های آتش نشانی برای برداشت آب و بارگیری خودروهای آتش نشانی در محدوده خداآفرین با اتصالات استاندارد آتش نشانی قابل دسترس است و در روزهای اخیر نیز از این تجهیزات بازرسی به عمل آمده است. 
مسئول امداد و نجات سازمان منطقه آزاد ارس در پایان عنوان کرد: از گردشگران و اهالی منطقه تقاضا می شود که از روشن کردن آتش و انداختن موارد اشتعال زا همچون ته سیگار در مراتع و جنگل ها خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش نیز از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.