با حضور وزیر اقتصاد صورت گرفت؛ 

كسب آراء و نظرات خبرگان و صاحب نظران اقتصادی در جلسات هسته های اندیشه ورزی "كاربست آموزه های دینی" و "اقتصاد كلان" وزارت اقتصاد

جلسات هسته های اندیشه ورزی "کاربست آموزه های دینی" و "اقتصاد کلان" وزارت امور اقتصادی و دارایی، با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه برگزار شد. 

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، در جریان هشتمین جلسه هسته اندیشه ورزی اقتصاد کلان وزارت امور اقتصادی و دارایی، تعدادی از اعضای انجمن اقتصاد دانان ایران متشکل از اساتید دانشگاه های کشور و فعالین بخش خصوصی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مشکلات ساختاری و نهادی اقتصاد کشور، مبارزه با مفاسد اقتصادی، مکانیزم های جلب سرمایه گذاری خارجی، مولد سازی دارایی های دولت و نقش رونق مسکن در اقتصاد کشور  پرداختند.   
 این گزارش حاکی است، طی چند جلسه گذشته این هسته اندیشه ورزی، با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، خوشه اقتصاد کلان دانشگاه تهران و خوشه پولی و بانکی دانشگاه علامه طباطبایی، بسته های سیاستی پیشنهادی و نتایج مطالعات خود را به بحث و بررسی گذاشتند.
همچنین، یازدهمین جلسه هسته اندیشه ورزی كاربست آموزه های دینی نیز برگزار شد.
در این جلسه، جمع بندی مطالعات و پیشنهادات اساتید و صاحب نظران این هسته اندیشه ورزی با موضوع "محاسبه نرخ سود بانکی" با لحاظ جنبه های فقهی و علمی، ارائه و اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود در این ارتباط پرداختند.
گفتنی است، هسته انديشه‌ورزي كاربست آموزه‌های ديني با هدف بررسي مسائل حوزه های مختلف اقتصادی از بُعد فقهی و بهره‌مندی از دیدگاه‌های متخصصين حوزوي، دانشگاهي با حضور نمایندگان ذي ربط از دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله، بانك مركزي و كانون بانك هاي دولتي و خصوصي، مدیران عامل بانک ها در وزارت امور اقتصادی و دارایی، از دي ماه سال 1397 تشكيل شده است. 
شایان ذکر است، يكي از مهم ترين برنامه هاي وزارت امور اقتصادي و دارايي پس از تصدی دکتر دژپسند، تشكيل هسته هاي انديشه ورزي در حوزه های وظیفه ای این وزارتخانه شامل تامین مالی داخلی، تامین مالی خارجی، نظام مالیاتی، افزایش کارایی شرکت داری دولتی، مولد سازی دارایی ها و مدیریت بدهی های دولت، اقتصاد کلان، اقتصاد هوشمند، کاربست آموزه های دینی در حوزه های مختلف علوم اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار بوده است.
هسته های اندیشه ورزی وزارت اقتصاد، با ترکیبی متشکل از نمایندگان دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بخش خصوصي و اساتید دانشگاه با هدف استفاده از ظرفيت هاي علمي و تخصصي كشور و ارتباط هر چه بيشتر میان وزارت اقتصاد با دیگر دستگاه های اجرایی، مجلس و دانشگاهيان به منظور حل مسایل و مشکلات مبتلا به اقتصاد کشور و زمینه سازی بهبود شرایط اقتصادی طراحی شده است.
مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی از کلیه اندیشمندان و صاحب نظران دعوت بعمل میاورد، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص موضوعات مرتبط با هسته های اندیشه ورزی وزارت امور اقتصادی و دارایی، به سامانه "ارتباط مستقیم مردم با وزیر امور اقتصادی و دارایی" به آدرس http://mefa.ir ارسال نمایند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.