راه اندازی مخازن ذخیره اسید مجتمع مس سرچشمه در رفسنجان تا پایان امسال

مدیر مجتمع مس سرچشمه از بهره برداری مخازن ذخیره اسید این مجتمع در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: مذاکراتی با برخی سرمایه گذاران برای تولید اسید فسفریک داشته ایم تا به محصول نهایی کود شیمیایی تبدیل شود.

به گزارش فرینا، حسین احمدی در نشست هم اندیشی با مدیران و کارکنان پژوهشکده پسته افزود: مجتمع مس سرچشمه از سال گذشته در راستای مسئولیت های اجتماعی خود رویکرد جدیدی را آغاز کرده است و امیدوارم بتوانیم در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان رفسنجان قدم برداریم.
احمدی گفت: در پایان سال گذشته با راه اندازی کارخانه تولید اسید مجتمع مس سرچشمه پتانسیل خوبی برای استفاده از این محصول برای باغات پسته ایجاد شده است و با توجه به خلوص بالای 98 درصدی اسید تولیدی مجتمع و کیفیت بالای این محصول و قیمت بسیار مناسب آن که حتی از آب ارزانتر است زمینه های خوبی برای استفاده این محصول توسط کشاورزان فراهم گردیده است.
وی افزود: در حال حاضر دو شرکت برای ایجاد ایستگاه توزیع اسید مجتمع مس در رفسنجان و توزیع بین کشاورزان با ما رایزنی کرده اند که اگر پژوهشکده پسته در این زمینه ورود کند از آن استقبال می کنیم.
مدیر مجتمع مس سرچشمه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساخت دو مخزن ذخیره اسید را در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان آغاز کرده ایم که با توجه به هزینه های سنگین حمل و نقل این ماده، اسید را در این مکان تحویل بدهیم.
احمدی خاطرنشان کرد: در حوزه ترویج و آموزش کشاورزان نیز آمادگی لازم را داریم، در حوزه تحقیقات نیز مرکز تحقیقات مجتمع مس سرچشمه امکانات بروزی دارد و تمرکز تحقیقات ما بر روی فلز مس می باشد اما احیانا اگر در زمینه های کشاورزی نیز بتوانیم کار کنیم و دغدغه های کشاورزان را کم کنیم اقدام خواهیم کرد.
وی در ادامه در خصوص بودجه های اقتصاد مقاومتی مس سرچشمه گفت: در زمینه بودجه های اقتصاد مقاومتی این بودجه ها توسط مجمع شرکت مصوب می شود و سال گذشته این بودجه را متمرکز کردیم و با قراردادی که با دانشگاه ولی عصر رفسنجان داشتیم در زمینه ایجاد مزارع گل محمدی، زغفران، گیاهان دارویی و استخر پرورش ماهی این اقدام انجام شد.
مدیر مجتمع مس سرچشمه ادامه داد: در حال حاضر پروژه استخر پرورش ماهی در حال تولید بوده و قرار است محصول آن را نیز مس تحویل بگیرد.
احمدی افزود: در سال جاری اگر پژوهشکده پسته طرح هایی در زمینه تولید محصولات جانبی پسته دارد ارائه کند، می توانیم از طریق در اختیار گذاشتن تسهیلات با سود کم در این زمینه کمک کنیم.
مدیر مجتمع مس سرچشمه تصریح کرد: سال گذشته مجتمع مس سرچشمه در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی، نخستین شتاب دهنده صنعتی جنوب شرق کشور را در رفسنجان راه اندازی نمود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.